تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3779308
شناسه : 3779308
تاریخ :
بوی ماه مهر در استان تهران/مقدمات بازگشایی مدارس پایتخت فراهم است اقتصاد ایران: تهران- چند روز تا بازگشایی مدارس باقی مانده و دستگاههای متولی در تکاپو هستند تا مهری به یادماندنی برای دانش آموزان و دانشجویان رقم بزنند در این گزارش به تمهیدات بازگشایی مدارس پرداخته ایم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: روزهای پایانی تابستان را سپری می‌کنیم، روزهایی که در آن بوی ماه مهر به مشام می‌رسد و دانش آموزان و خانواده‌ها به دنبال فراهم آوری امکانات و بسترسازی‌های اولیه برای حضور در مراکز علم و دانش هستند.

در این میان دستگاه‌های متولی نیز که کارشان بیشتر شده و در تکاپوی برگزاری ماه مهری به یادماندنی برای دانش‌آموزان و دانشجویان هستند تا شروع سال تحصیلی امسال نیز باشکوه و بهتر از سال‌های قبل برگزار شود، در این گزارش میان مسؤولان مربوطه رفته این و از آنان در خصوص تمهیدات بازگشایی مدارس پرسیده‌ایم.

آمادگی استان تهران برای بازگشایی مدارس

«علیرضا فخاری» استاندار تهران، در گفت وگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر تلاش همه جانبه در خصوص فراهم آوری حداکثری تمهیدات برای بازگشایی مدارس اظهار کرد: یکی از الزامات در آموزش اصولی و پرورش صحیح دانش آموزان ایجاد فضای پر شور و نشاط است و در این راستا به همه عوامل و مسئولان اجرایی و ستادی توصیه می‌کنم نهایت تعامل و هم افزایی را با آموزش و پرورش داشته باشند.

وی فضا سازی شهری و آماده سازی فضای مدارس برای سال تحصیلی جدید را بسیار مهم دانست و بیان کرد: هر چقدر در این زمینه تلاش و فعالیت صورت بگیرد دانش آموزان با شور و نشاط بیشتری در مدارس و کلاس درس حاضر خواهند شد.

استاندار تهران با بیان اینکه فصل بازگشایی مدارس، بهار علم و دانش است، گفت: هم زمان با قرار گرفتن در آستانه بازگشایی مدارس به همه فرمانداران در خصوص برگزاری منظم جلسات شورای آموزش و پرورش و شورای ترافیک و اخذ تدابیر و تمهیدات در این زمینه تأکیدات ویژه شده است.

فخاری عنوان کرد: مواردی همچون توجه به سرویس مدارس، نظم ترافیکی، توجه به موارد ایمنی محیط‌های آموزشی، بهره مندی کلاس‌ها از معلم، ایجاد فضای مناسب آموزشی همگی از موارد مهمی هستند که توجه ویژه به آنها، مهر باشکوهی را رقم می‌زند و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در خصوص تأمین کتاب، فضای آموزشی و حضور کافی معلمان در سال تحصیلی جدید، هیچ گونه نگرانی در استان تهران وجود ندارد.

بوی ماه مهر در استان تهران/مقدمات بازگشایی مدارس پایتخت فراهم است

تمهیدات فرمانداری ورامین در حوزه بازگشایی مدارس

مجید درویشی، فرماندار ویژه ورامین در گفت وگو با خبرنگار مهر، ضمن تبریک به مناسبت قرار گرفتن در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید و حضور پرشور دانش آموزان در عرصه علم و دانش و آگاهی، در خصوص تمهیدات بازگشایی مدارس در این شهرستان گفت: شورای حمل و نقل ترافیک در شهرستان ورامین برگزار و طی آن بر لزوم ثبت نام دانش آموزان در سامانه «سپند» جهت تأمین سرویس مدارس تاکید شده است.

فرماندار ویژه ورامین آشکار سازی علائم ترافیکی در نزدیکی مدارس را یکی دیگر از اقدامات و تمهیدات مهرماهی در این شهرستان اعلام کرد و افزود: پایش سرویس‌های مدارس از لحاظ ایمنی، الزام وجود وسایل کمک‌های اولیه، کپسول آتش نشانی، معاینه فنی، برگزاری کلاس آموزشی برای رانندگان سرویس مدارس از اقدامات مهم دیگر در این حوزه است.

ضرورت استفاده از ظرفیت ادارات و دستگاه‌ها و مردمی سازی پروژه مهر در شهریار

علیرضا فاتحی نژاد، فرماندار شهریار نیز در گفت وگو با خبرنگار مهر، در خصوص تمهیدات اتخاذ شده برای پروژه مهر در این شهرستان، اظهار کرد: طی سال تحصیلی جدید در شهرستان شهریار، نه مدرسه به سرانه آموزشی افزوده شده است.

فاتحی نژاد با اشاره به قرارگیری در آستانه بازگشایی مدارس گفت: مشکلات مدارس با جدیت احصا، بررسی و رفع شده و پروژه مهر امسال بهتر از سال‌های گذشته با هدف ایجاد فضایی مناسب برای آغاز سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان و توانمندسازی مدارس عملیاتی خواهد شد.

فرماندار شهریار بر ضرورت استفاده از ظرفیت ادارات و دستگاه‌ها و مردمی سازی پروژه مهر تاکید کرد و افزود: این اقدامات در سال‌های گذشته به بهترین شکل انجام شده و امسال نیز دستگاه‌ها بهتر و بیشتر از سال گذشته با آموزش و پرورش و مخصوصاً پروژه مهر همکاری لازم را خواهند داشت.

وی در ادامه به فضاسازی مناسب مدارس، ایجاد شور و نشاط، سازماندهی نیرو و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در راستای پیشبرد امور و آگاه سازی مردم، اهمیت ویژه قائل شدن جهت هدایت تحصیلی دانش آموزان، شناسایی و توانمند سازی مربیان، برنامه ریزی فوق برنامه‌های آموزشی البته با نگاه عدالت محور با توجه به شرایط اقتصادی اولیا اشاره و عنوان کرد: موارد مطروحه از موضوعات و مباحثی است که برای پروژه مهر قبل از شروع سال تحصیلی در دستور کار قرار داده شده‌اند.

فاتحی نژاد همچنین بر لزوم کنترل انشعابات آب، برق، گاز و اطمینان از عدم قطعی انشعابات مدارس، برنامه ریزی برای نواختن زنگ شروع سال تحصیلی، اجرای برنامه‌های شور و نشاط و ورزشی برای دانش آموزان مقاطع مختلف مخصوصاً مقطع ابتدایی، فعال کردن نمازخانه‌های مدارس، کلاس‌های قرآنی و فعالیت‌های دینی، برگزاری مناسبت‌های پیش رو از جمله هفته دفاع مقدس و اعیاد ربیع الاول نیز تاکید کرد و گفت: این موارد از دیگر تمهیدات در نظر گرفته شده در پروژه مهر شهرستان شهریار است.

ممنوعیت حفاری در اطراف مدارس قرچک / بازگشایی‌گره های ترافیکی

حسین فخاری، فرماندار قرچک نیز در گفت وگو با خبرنگار مهر، از اقدامات و تمهیدات اتخاذ شده فرمانداری برای اول مهر و بازگشایی مدارس خبر داد و اظهار کرد: فعال سازی سرویس مدارس تحت عنوان سامانه ناوگان «سپند»، ایمن سازی مناطق منتهی به مراکز آموزشی و مدارس از جمله روکش آسفالت، آشکارسازی خطوط عابر پیاده اطراف مدارس و نصب چراغ‌های چشمک زن راهنمایی و رانندگی جهت سهولت در تردد دانش آموزان و نصب سرعت کاه از موارد مهم قابل اشاره برای بازگشایی مدارس قرچک محسوب می‌شود.

فرماندار قرچک در ادامه گفت: ممنوعیت حفاری‌های مختل کننده رفت و آمد خودروها در اطراف مدارس در ایام اوایل مهرماه و بازگشایی گره‌های ترافیکی اطراف مدارس توسط نیروهای زحمتکش راهور نیز از اقدامات و تمهیدات مهم مهرماهی در قرچک محسوب می‌شوند.

فخاری در ادامه از برگزاری نشست شورای آموزش و پرورش با محوریت بررسی و ارائه ایده‌های متفاوت جهت زمینه‌سازی بازگشایی مدارس خبر داد و عنوان کرد: در این نشست مقرر شد برگزاری آئین بازگشایی مدارس در یکی از مناطق محروم شهرستان قرچک برگزار شود.

وی رنگ آمیزی تعدادی از مدارس با همکاری واحد زیبا سازی شهرداری و گروه‌های جهادی، تأمین مایع دستشویی مدارس با همکاری شهرک‌های صنعتی و همچنین تهیه شیر آبخوری برای مدارسی که نیاز دارند، توجه به دغدغه‌های بهداشتی موجود به منظور جلوگیری از بیماری‌ها نیز از دیگر اقدامات و تمهیدات اندیشیده شده است.

بوی ماه مهر در استان تهران/مقدمات بازگشایی مدارس پایتخت فراهم است

آماده سازی ۲۴۸ کلاس درس شهری و روستایی در ری

مهدی باب الحوائجی، فرماندار ویژه ری در گفتگو با خبرنگار مهر، از برگزاری جلسه ویژه شورای آموزش و پرورش با دستور کار هماهنگی و اتخاذ تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس خبر داد و اظهار کرد: برگزاری جلسات شورای هماهنگی ترافیک شهرستان ری با موضوع تمهیدات ترافیکی ویژه مهرماه و ایام بازگشایی مدارس، برگزاری جلسات ویژه با حضور رؤسای ادارات آموزش و پرورش و شهرداران تابعه شهرستان ری با موضوع هماهنگی جهت خدمات سرویس دانش آموزان مدارس از اقدامات اولیه فرمانداری در حوزه بازگشایی مدارس بوده است.

فرماندار ویژه ری از نظارت و فعالیت تیم‌های گشت و بازرسی اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی خبر داد و عنوان کرد: در بازار فروش لوازم التحریر و البسه فرم مدارس، نظارت ویژه بر نحوه ثبت نام‌های مدارس، بازرسی و نظارت بر وضعیت فیزیکی ساختمان مدارس و مساعدت جهت تکمیل تجهیزات مورد نیاز، طرح موضوع بازگشایی مدارس در شورای تأمین و کمیته امنیتی شهرستان باهدف آمادگی کامل نیروهای فراجا و پلیس راهور بویژه در روزهای ابتدایی مهرماه از اقدامات مهم در حوزه بازگشایی مدارس ری بوده است.

باب الحوائجی در ادامه از آماده سازی ۲۴۸ کلاس درس شهری و روستایی نیز خبر داد و عنوان کرد: ساماندهی و صدور ابلاغ ۵۰۳ پرسنل مدیر، معاون، معلم و خدمتگزار و اداری، آسفالت ۳ مدرسه در قالب فاز پنجم نهضت آسفالت، تهیه تجهیزات هنرستانی، برگزاری دوره‌های توانمند سازی نیروهای جدید الاستخدام، شاداب سازی و بهسازی حیاط پویا و نمازخانه مدارس، جلسات تخصصی با مدیران مدارس در خصوص، میزان آمادگی آغاز سال تحصیلی، مشکلات موجود و تشریح مسائل جاری، برگزاری برنامه نمادین بازگشایی مدارس در روز یکشنبه یکم مهرماه ۱۴۰۳ در دبیرستان حضرت معصومه (س) و اجرای برنامه نمادین جشن شکوفه‌ها در روز چهارشنبه ۲۸ شهریور ماه در دبستان فرشتگان از برنامه‌های قابل برگزاری است.

وی به اتخاذ تدابیر مربوط به ایمن سازی محدوده مدارس با خط کشی عابر پیاده، نصب علائم راهنمایی و رانندگی و بهسازی وضعیت آسفالت، انجام شستشو و نظافت دیوارهای داخلی و بیرونی و حیاط و زیباسازی فضای داخلی مدارس با همکاری شهرداری‌ها، هماهنگی لازم برای موضوعات ترافیکی به ویژه در روزهای ابتدایی مهر ماه، هماهنگی و همکاری شهرداری‌ها و راهور با آموزش و پرورش برای سرویس مدارس از طریق سامانه مربوطه، انجام گشت‌های نیروی انتظامی در محدوده مدارس به منظور تأمین امنیت به ویژه در شیفت‌های بعد از ظهر و اعلام نیازهای آموزش و پرورش برای هر مدرسه به دبیرخانه شورای آموزش و پرورش برای برنامه‌ریزی و رفع این نیازها نیز اشاره کرد.

بوی ماه مهر در استان تهران/مقدمات بازگشایی مدارس پایتخت فراهم است

رنگ‌آمیزی و پاکسازی دیوارهای نازیبا در رباط کریم / ۳ مدرسه افتتاح می‌شود

امید احمدی، فرماندار شهرستان رباط‌کریم نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: از مهم‌ترین فعالیت‌های مربوط به بازگشایی مدارس رباط کریم می‌توان به رنگ‌آمیزی و پاکسازی دیوارهای نازیبا، خط‌کشی محل عبور عابر پیاده و دانش آموزان و رنگ‌آمیزی سرعت کاه با نوشتار ایمنی در مقابل مدارس و دانشگاه‌ها در معابر اصلی و فرعی اشاره کرد و از افتتاح سه مدرسه در شهرستان اشاره کرد.

بوی ماه مهر در استان تهران/مقدمات بازگشایی مدارس پایتخت فراهم است

میزبانی از ۱۱۰ هزار دانش آموز اسلامشهری در نخستین روز مهرماه

حسین حبیبی، فرماندار اسلامشهر نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، از آمادگی مدارس این شهرستان برای میزبانی از ۱۱۰ هزار دانش آموز در نخستین روز مهرماه خبر داد و گفت: علاوه بر اقدامات آموزش و پرورش جهت آماده سازی مدارس، سایر نهادها همچون فراجا، پلیس راهور و شهرداری‌ها نیز برای تسهیل در رفت و آمد دانش آموزان به میدان آمده‌اند.