تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3779301
شناسه : 3779301
تاریخ :
«رویداد نودسالگی» شهر تنکابن آغاز به کار کرد اقتصاد ایران: تنکابن- رویداد ملی نودسالگی شهر تنکابن با حضور وزیر میراث فرهنگی آغاز به کار کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ابراهیم لاریجانی شهردار تنکابن صبح شنبه در آئین آغاز بکار رویداد نود سالگی شهرداری این شهر به بیان بخشی از تاریخچه تنکابن پرداخت و افزود: اولین شناسنامه‌ای که در مازندران صادر شد، در تنکابن بوده و از املش تا نور در گذشته تنکابن بزرگ بود.

وی با بیان اینکه ۱۴۰۰ شهرداری در کشور داریم که ۱۳۲۰ آن بعد از شهرداری تنکابن ایجاد شد.

لاریجانی با بیان اینکه این رویداد به منظور برندسازی تنکابن برگزار شده است، خاطرنشان کرد: با فهم درست از رونق اقتصاد، فعالیت خودمان را در زمینه گردشگری آغاز کردیم. زیرا گردشگری در منطقه ما اقتصاد می‌سازد.

وی اضافه کرد: از هر ۱۰ پروژه‌ای که تعریف کردیم پنج پروژه در زمینه گردشگری است.

شهردار تنکابن با اشاره به مردمی سازی رویداد نود سالگی شهرداری، تصریح کرد: در شهرداری تنکابن، برای نخستین بار تمامی عوارض و مالیات سازه‌ها و تأسیسات گردشگری را صفر کردیم و این موضوع از سال گذشته آغاز و در سال جاری نیز این مصوبه ادامه دارد.

مدیر شهری تنکابن از ساخت هتل ترنگ در تنکابن خبر داد و گفت: اگر قرار بود سرمایه گذار هتل ترنگ عوارض پرداخت می‌کرد، قطعاً مبلغ هنگفتی می‌شد اما شهرداری تنکابن با رقم صفر این پروانه را صادر کرد.

وی با بیان اینکه شهرداری در زمینه‌های توسعه میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی می‌تواند نقش بسیار مهمی داشته باشد، تصریح کرد: اگر پیوند بین شهرداری‌ها و وزارت گردشگری برقرار شود، توسعه گردشگری رقم خواهد خورد.

لاریجانی صنعت گردشگری را یک صنعت فراگیر برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار برشمرد و گفت: تنها این صنعت است که می‌تواند تمامی سطوح جامعه را به کار بگیرد و این اتفاق با هر سطح سرمایه‌ای امکان پذیر است.