تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3779286
شناسه : 3779286
تاریخ :
سرانه آموزشی در شهر زنجان بحرانی است اقتصاد ایران: زنجان-مدیرکل نوسازی استان زنجان با بیان اینکه سرانه آموزشی در شهرهای استان پایین است، به احداث مدارس به‌ویژه در سایت‌های اقدام ملی مسکن تأکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حمیدرضا اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سرانه آموزشی به ازای هر دانش‌آموز در استان زنجان ۶.۰۱ مترمربع است که میانگین کشوری ۵.۶۴ مترمربع گزارش شده است.

وی سرانه شهری فضای آموزشی در سطح استان را ۴.۲ مترمربع برشمرد و گفت: سرانه شهری فضای آموزشی در شهر زنجان ۳.۳ مترمربع است و با توجه به اینکه ۵۴ درصد جمعیت دانش‌آموزشی در شهرستان زنجان مشغول به تحصیل هستند، این رقم سرانه پایینی را نشان می‌دهد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با تأکید بر اینکه باید حوزه‌های شهری را از بابت تأمین فضای آموزشی فعال‌تر کنیم، تصریح کرد: به ترتیب شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و قیدار در بحران هستند و سرانه‌های پایین‌تری دارند و نیازمند تعریف و شروع پروژه‌های احداثی است.

وی با اشاره به احداث واحدهای اقدام ملی مسکن در شهرها خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد واحدها در این طرح باید در دوره ساخت واحدهای مسکونی، احداث فضاهای آموزشی نیز آغاز شود تا در هنگام اسکان خانواده‌ها مدارس آماده باشد.

اسلامی با بیان اینکه در برخی ساخت‌های مسکن اقدام ملی مدارسی احداث شده است، عنوان کرد: در سایت زیتون و ثمین ۲ ساخت هیچ مدرسه‌ای شروع نشده و در شهر ابهر و قیدار هم این مشکل را داریم.

وی با اشاره به اینکه در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت نیز مسکن اقدام ملی توسط بنیاد مسکن احداث می‌شود، یادآور شد: در هیدج، صائین قلعه، آببر و سلطانیه نیز هنوز پروژه‌های مدرسه‌سازی در این سایت‌ها آغاز نشده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان در مورد برخی پروژه‌های این اداره اظهار کرد: احداث خوابگاه معارف در شهر زنجان مدتی بلاتکلیف بود که اکنون ساخت آن با استفاده از اعتبارت ملی شروع شده و تا روزهای آتی اسکلت تمام می‌شود.

وی ادامه داد: خوابگاه اردوگاه امام خمینی (ره) نیز با طرفیت ۲۴۰ تخت اردوگاهی ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.