تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3779264
شناسه : 3779264
تاریخ :
شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری را فعال می‌کنیم اقتصاد ایران: معاون اول رئیس جمهور با اشاره به کاهش شیب رشد علمی گفت: الان متوسط رشد ما زیر ۱۰ درصد است و  شیب رشد علمی کاهش داشته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمدرضا عارف، معاون اول رئیس جمهور امروز در اجلاس روسای دانشگاهها در دانشگاه شهیدبهشتی با بیان اینکه قصد داریم شورای علوم، تحقیقات و فناوری را فعال کنیم، گفت: دکتر سیمایی صراف بررسی کند در ۲۰ سال گذشته نقش شورای عتف در حل مسائل کشور و ایجاد وحدت بین مراکز و دستگاه‌ها چقدر بوده است.

وی خاطر نشان کرد: شورای عتف قرار بود نقش سیاستگذاری و هدایت علم، فناوری و نوآوری کشور را بر عهده داشته باشد.

معاون اول رییس جمهور ضمن انتقاد از حضور نیافتن وزرا در جلسات شورای عتف گفت: تنها ۲-۳ وزیر در این جلسات شرکت می‌کنند و معاونان خود را می‌فرستند؛ شورای عتف تبدیل شده به شورای معاونان وزرا!

عارف همچنین با اشاره به کاهش شیب انتشار مقالات کشور گفت: بر اساس سند چشم‌انداز بیست ساله هدف‌گذاری شده بود در شاخص انتشار مقالات به رتبه اول منطقه برسیم. این شاخص شاخصی بود که ما پز آن را می‌دادیم و می‌گفتیم رتبه اول را داریم. الان متوسط رشد ما زیر ۱۰ درصد است و شیب رشد علمی کاهش داشته است ولی در حال حاضر رتبه دوم را داریم و این هشدار دهنده است.