تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3779229
شناسه : 3779229
تاریخ :
۸۰ درصد نیاز سرویس مدارس قزوین تامین شده است اقتصاد ایران: قزوین- مدیرعامل تاکسی‌رانی قزوین گفت: تاکنون ۸۰ درصد نیاز سرویس مدارس مرتفع شده است و پیمانکاران آمادگی خود را اعلام کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمد وثوق نیا در گفت‌وگو باخبرنگار مهر با اشاره به گلایه‌ها در رابطه با کمبود سرویس مدارس در قزوین اظهار کرد: بخشی از علل عدم رغبت تاکسیرانان برای استقبال از سرویس مدارس به نرخ پایین هزینه سرویس باز می‌گردد و هزینه‌ها پاسخگو نیست و معمولاً افراد که از نظر مالی به دنبال کمک خرج هستند یا زنان سرپرست خانوار حاضر می‌شوند بااین هزینه به عنوان سرویس مدرسه فعالیت کنند.

مدیرعامل تاکسی‌رانی قزوین عنوان کرد: از سوی دیگر ۷۰ درصد تاکسی‌های قزوین فرسوده است و افراد در رده سنی بالاتری راننده تاکسی هستند که معمولاً باتوجه به مسئولیت‌های این حوزه تمایلی به پذیرش این مسئولیت ندارند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه پذیرش مسئولیت سرویس مدارس دارای قوانین و مسئولیت‌های سنگین است اغلب رانندگان تمایلی به پذیرش این مسئولیت ندارند چراکه با پذیرش این مسئولیت تقریباً امکان مسافرت از آنها سلب می‌شود از طرف دیگر ساعت تعطیلی و یا ورود مدارس اوج زمان ترافیک است و حمل و نقل دانش‌آموزان نیز وظیفه خطیری است که باتوجه به این موارد معمولاً تاکسی‌ها رغبتی به پذیرش این مسئولیت ندارند.

این مسئول بیان کرد: سازمان تاکسی رانی برای حل برخی چالش‌ها برخی امکانات رفاهی از قبلی تخفیف ۷۰ درصدی کارواش، معاینه فنی ۵۰ درصدی و لاستیک دولتی را برای تمام خوردهای تاکسی و شخصی مجوز دار که به عنوان سرویس مدرسه فعالیت می‌کنند در نظر گرفته است.

وی با تاکید براینکه در حوزه تأمین خودرو هیچ مشکلی وجود ندارد ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته تاکنون ۸۰ درصد نیاز سرویس مدارس مرتفع شده است و پیمانکاران آمادگی خود را اعلام کردند.

وثوق نیا در پایان ابراز کرد: نرخ کرایه سرویس مدارس هنوز به تصویب نهایی نرسیده است اما طی صحبت‌های انجام شده نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش خواهد داشت.