تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3779137
شناسه : 3779137
تاریخ :
ورود طوفان «یاگی» به میانمار/ دولت نظامی خواستار کمک‌های خارجی شد اقتصاد ایران: به‌دنبال ورود طوفان «یاگی» به میانمار، رهبر کودتاچیان این کشور در اقدامی کم‌سابقه خواستار کمک‌های خارجی شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی ورود ابر طوفان «یاگی» به میانمار پس از در نوردیدن چین، ویتنام، لائوس و تایلند که به مرگ و میر و خسارات مادی قابل توجهی منجر شده است، مین‌آنگ هلینگ، رئیس دولت نظامی میانمار خواستار کمک‌های خارجی برای مقابله با این طوفان مرگبار شد.

یاگی در میانمار تاکنون بیش از ۲۳۵ هزار نفر را بی‌خانمان کرده است. از زمان ورود این طوفان مرگبار به آسیا در هفته گذشته، در مجموع حدود ۳۰۰ نفر جان باختند.

یک روزنامه انگلیسی‌زبان متعلق به دولت میانمار، به نقل از هلینگ نوشت که او در بازدید از مناطق سیل‌زده، از مقامات محلی خواسته است تا به اقدامات امداد و نجات ادامه دهند که این اقدامات شامل «تماس با کشورهای خارجی به منظور دریافت کمک‌های بشردوستانه برای قربانیان این حادثه است.»

ارتش میانمار تاکنون، از ورود کمک‌های بشردوستانه خارجی به این کشور ممانعت کرده است. این کشور پارسال مجوز سفر گروه‌های کمک‌رسان خارجی را که قصد کمک به حدود یک میلیون قربانی طوفان قدرتمند «موچا» در غرب این کشور را داشتند، تعلیق کرد.

در حال حاضر بیش از ۲.۷ میلیون نفر در میانمار به دلیل درگیری‌های خشونت‌آمیز پس از کودتای نظامی سال ۲۰۲۱، آواره هستند.