تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3779117
شناسه : 3779117
تاریخ :
هشدار حماس درباره توطئه‌ صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی اقتصاد ایران: حماس با هشدار درباره توطئه‌های صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی برای تغییر هویت این مکان مقدس، از همه کشورهای عربی و اسلامی و سازمان‌های مربوطه خواست مسئولیت خود را در قبال این توطئه‌ها و نیز جنایات مستمر اشغالگران علیه مردم فلسطین بر عهده بگیرند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی تشدید تحرکات افراطی صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی به ویژه بعد از طرح‌های توطئه آمیز «ایتمار بن گویر»، وزیر فاشیست امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، جنبش حماس فلسطین روز گذشته (جمعه) با صدور بیانیه‌ای درباره عواقب هرگونه اقدام رژیم اشغالگر و شهرک نشینان این رژیم که به مسجد الاقصی آسیب بزند، هشدار داد و خواستار تجمع گسترده فلسطینی‌ها در این مکان مقدس و مقابله با توطئه‌های اشغالگران شد.

حماس در این بیانیه خود اعلام کرد: کمپین‌های تحریک آمیز دشمن صهیونیستی توسط گروه‌ها و سازمان‌های افراطی صهیونیستی علیه مسجد الاقصی تحت حمایت و نظارت کابینه افراطی این رژیم، یک اقدام خطرناک و در راستای تشدید اوضاع است.

این جنبش هشدار داد که این کمپین‌های دشمن در چهارچوب نقشه‌های صهیونیست‌ها با هدف یهودی‌سازی مسجد الاقصی، از بین بردن آثار آن و گسترش سیطره شهرک نشینان فاشیست بر این مکان مقدس است.

حماس در ادامه نسبت به عواقب هر اقدام صهیونیست‌ها که منجر به آسیب به مسجد الاقصی و هویت عربی- اسلامی آن می‌شود، هشدار داد و تاکید کرد: مسجد الاقصی، نماد مبارزه مردم ما و امت عربی- اسلامی با این رژیم اشغالگر است.

در ادامه این بیانیه آمده است که از همه کشورهای عربی و اسلامی، اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی می‌خواهیم تا به وظایف خود در قبال خطراتی که مسجد الاقصی در معرض آن قرار دارد و نیز جنگ نسل کشی دشمن اشغالگر علیه مردم غزه عمل کنند و مسئولیت خود را برای مقابله با اشغالگران و توقف تجاوزات آن‌ها علیه مردم فلسطین بر عهده بگیرند.

این بیانیه بعد از آن صادر شد که یک گروه تندرو و تروریستی صهیونیستی موسوم به «فعالان معبد»، فیلمی درباره به آتش کشیدن مسجدالاقصی منتشر کردند که با خشم فلسطینی‌ها همراه بود.

بعد از انتشار این کلیپ، شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی از شهروندان فلسطینی خواست به مسجدالاقصی وارد شوند. اداره اوقاف اسلامی قدس نیز پس از انتشار کلیپ فوق نسبت به هر گونه تعرض به این مکان مقدس هشدار داد.

55 سال پیش، یک یهودی تندرو و جنایتکار به نام «مایکل دینس روهن» بخش شرقی مسجد الاقصی را به آتش کشید و طی آن قسمت‌های مختلفی از جمله منبر تاریخی معروف به منبر صلاح الدین در آتش سوخت. شعله‌های آتش تا نزدیکی گنبد تاریخی مسجد نیز کشیده شد. آتش سوزی در مسجد الاقصی در آن زمان با واکنش گسترده کشورهای اسلامی و عربی همراه بود.

انتهای پیام/