تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3779107
شناسه : 3779107
تاریخ :
رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور؛ پیش‌بینی وضعیت جوی تا پایان هفته اقتصاد ایران: رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف ایران و وزش باد شدید در نیمه شرقی و نواحی مرکزی کشور در روزهای آینده خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز (۲۴ شهریور) در استان‌های البرز، قزوین، تهران، مازندران، شرق گیلان، شمال و غرب سمنان رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. همچنین در استان‌های زنجان، همدان، مرکزی، قم، ارتفاعات اصفهان، یزد و کرمان نیز بارش‌های پراکنده همراه با رعدوبرق رخ خواهد داد.

وی افزود: در روز یکشنبه (۲۵ شهریور) در استان‌های قزوین، البرز، تهران، مازندران، غرب سمنان، ارتفاعات شرق کرمان و جنوب شرق سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود. همچنین در خراسان شمالی و گلستان بارش‌های پراکنده همراه با رعدوبرق ادامه خواهد داشت.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: دوشنبه (۲۶ شهریور) در مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز در استان‌های البرز، تهران و سمنان رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود.

وی همچنین به پیش‌بینی وضعیت جوی برای سه‌شنبه (۲۷ شهریور) و چهارشنبه (۲۸ شهریور) اشاره کرد و گفت: در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و برخی مناطق گیلان رگبار و رعدوبرق و در سواحل دریای خزر و اردبیل وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان خاطرنشان کرد: طی سه روز آینده در نیمه شرقی و نواحی مرکزی کشور، وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین خلیج فارس و دریای خزر امروز و دریای عمان در روزهای یکشنبه و دوشنبه مواج خواهند بود.

وی درباره وضعیت جوی تهران نیز گفت: آسمان تهران فردا (۲۵ شهریور) نیمه ابری، با افزایش ابر، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. دما در تهران بین ۲۰ تا ۲۹ درجه سانتی‌گراد خواهد بود. همچنین در روز پس‌فردا (۲۶ شهریور) آسمان صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با دمای ۲۰ تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان افزود: در روزهای آینده، شهرکرد با کمینه دمای ۳ درجه و اهواز با بیشینه دمای ۴۴ درجه سانتی‌گراد، خنک‌ترین و گرم‌ترین مراکز استان‌ها خواهند بود.