تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3779106
شناسه : 3779106
تاریخ :
استرالیا به جنگ اخبار جعلی می رود اقتصاد ایران: استرالیا تصمیم دارد پلتفرم های اینترنتی که نمی توانند از انتشار اخبار جعلی در فضای آنلاین جلوگیری کنند را تا ۵ درصد درآمد جهانی شان جریمه کند. 

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت این کشور اعلام کرد شبکه های اجتماعی را ملزم می کند دستورالعملی برای نظارت بر شیوه متوقف کردن انتشار محتوای نادرست و خطرناک فراهم کنند که البته باید به تایید رگولاتور مربوطه برسد. اگر پلتفرمی نتواند این کار را انجام دهد، رگولاتور استانداردهای خودش را مشخص و شرکت را جریمه می کند.

این لایحه ارائه شده به پارلمان استرالیا محتوای نادرست در فضای آنلاین را هدف گرفته که به یکپارچکی انتخابات یا سلامت عمومی آسیب می رساند. لایحه مذکور بخشی از اقدام سختگیرانه وسیع تر استرالیاست. رهبران این کشور از پلتفرم های فناوری مستقر در خارج به دلیل نادیده گرفتن حاکمیت کشور گله دارند و از سوی دیگر دولت استرالیا در آستانه انتخابات فدرالی قرار دارد که ظرف یک سال آینده برگزار می شود.

نسخه اولیه لایحه در سال ۲۰۲۳ مورد انتقاد قرار گرفت زیرا قدرت زیادی در اختیار اداره ارتباطات و رسانه استرالیا قرار می داد تا محتوای اخبار جعلی و نادرست را تعیین کند اما لایحه جدید مشخص کرده رگولاتور رسانه قدرت لازم برای حذف اجباری محتواهای حساب کاربران به طور مجزا را ندارد. همچنین نسخه جدید لایحه از اخبار رسمی، محتوای هنری و مذهبی محافظت می کند.