تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3779104
شناسه : 3779104
تاریخ :
رهبران جی ۲۰ هوش مصنوعی را در دستور کار خود قرار می‌دهند اقتصاد ایران: رهبران گروه جی ۲۰ دیروز برای مقابله با اخبار جعلی و ایجاد دستور کاری درباره هوش مصنوعی توافق کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، این درحالی است که دولت های این کشورها با سرعت و گستره اخبار جعلی و نفرت پراکنی موجود دست و پنجه نرم می کنند.

وزرای این کشورها که در ماسیو مرکز ایالت شمال شرقی آلاگواس برزیل گردهم جمع شده بودند در بیانیه ای اعلام کرد پلتفرم های دیجیتال به شفافیت نیاز دارند و باید در راستای سیاست ها و چهارچوب های قانونی مربوطه فعالیت کنند.

به گفته وزیر سیاست دیجیتال برزیل، این نخستین باری است که کشورهای عضو گروه جی ۲۰ چالش اخبار جعلی را به رسمت می شناسند و خواستار شفافیت و مسئولیت پذیری پلتفرم های دیجیتال در این زمینه شده ند.

همچنین نمایندگان این گروه برای ایجاد دستورالعملی برای توسعه هوش مصنوعی توافق کرده اند و خواستار استفاده اخلاقی، شفاف و مسئولیت پذیرانه از هوش مصنوعی همراه نظارت نیروهای انسانی و پیروی از حریم خصوصی و حقوق بشر شده اند.

رناتا میلی مشاور وزیر علم، فناوری و نوآوری برزیل در این باره گفت: ما امیدواریم در بیانیه رهبران به این موضوع اشاره شود و آفریقای جنوبی نیز به همکاری ادامه دهد. اجلاس رهبران جی ۲۰ قرار است در نوامبر سال جاری میلادی در ریودوژانیرو برگزار شود.

از سوی دیگر میلی مذاکره کننده برزیل در کارگروه هوش مصنوعی نیز اعلام کرد بین کشورها از جمله چین و آمریکا اختلافاتی وجود دارد اما از ارائه جزییات بیشتر در این زمینه خودداری کرد.