تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3779101
شناسه : 3779101
تاریخ :
تمدید مهلت رفع تعهدات ارزی برای برخی صنایع هرمزگان اقتصاد ایران: بندرعباس- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت استان هرمزگان از تسهیل شرایط و تمدید مهلت برای برخی صنایع در حوزه بازگشت ارز حاصل از صادرات خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد عباسی با اشاره به مهلت رفع تعهد ارزی تمام صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی گفت: بر اساس دستورالعمل اجرایی بازگشت ارز حاصل از صادرات خدمات سال‌های ١٣٩٧ تا ١۴٠١ که نسبت به رفع تعهدات خود اقدام نکرده‌اند مهلت بهره‌مندی این گروه از صادرکنندگان از معافیت‌های مالیاتی، تا اواخر دی ماه تمدید شد.

وی با اشاره به مصوبات نخستین جلسه کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات مبنی بر افزایش مهلت ایفای تعهدات ارزی افزود: صادرکنندگان فرش دستباف به یک سال، از مهلت فوق شامل بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی خواهند بود و همچنین میزان برگشت ارز هر کوتاژ صادراتی توسط بانک مرکزی برای سازمان امور مالیاتی ارسال می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره ککل صمت استان هرمزگان درباره عدم اعمال محدودیت‌های تجاری برای صادرکنندگان کالاهای مشمول استثنائات که تا پایان تیر ماه ١۴٠٣ در نظر گرفته شده بود، عنوان کرد: با توجه به آماده نشدن زیرساخت فنی جهت ثبت پروانه‌های دارای مانده تعهدات ارزی مهلت مذکور، به منظور پیشگیری از اعمال محدودیت‌های تجاری برای این گروه از صادرکنندگان، تا پایان مهر ماه ١۴٠٣ تمدید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد متناسب با حجم واردات و صادرات زنجیره فولاد و فلزات رنگین اساسی توسط تولیدکنندگان این حوزه و با توجه به میزان مصارف ارزی ۴ حوزه ماده اولیه، طرح‌های توسعه‌ای، تکمیل پروژه‌های تولید انرژی و نیاز کالاهای التهابی صنایع فلزی با امکان استفاده از ارز حاصل از صادرات، جهت واردات اقلام مورد نیاز تا سقف ١٠٠ درصد ارز حاصل از صادرات موافقت شد.