تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3779100
شناسه : 3779100
تاریخ :
ماهواره‌ها، کلید تحول در نقشه‌برداری اراضی کشاورزی اقتصاد ایران: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اهمیت ماهواره ها برای حد نگاری اراضی کشاورزی و منابع طبیعی (طرح کاداستر) تاکید کرد و گفت استفاده از این ظرفیت به شفافیت و جلوگیری از فساد کمک خواهد کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «ستار هاشمی»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات, در دیدار با « حسن بابایی»، معاون رییس قوه قضائیه، و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاونان و مدیران این سازمان با اشاره به بسیار نزدیک بودن دو طرح « جی نف» و « کاداستر» اظهار داشت که اگر قرار است همه قطعات را نشانه گذاری کنیم، لازم است وضعیت حدنگاری آنها تعیین تکلیف شود.

GNAF مخفف Geo Coded National Address File به معنی پایگاه نشانی ملی ژئوکد شده است که امکان بررسی و صحت‌سنجی یک نشانی فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن را در کشور مقدور می‌کند.

تسهیل و تسریع انواع خدمات شهری، مبادلات کالا، خدمات پستی و بررسی و رسیدگی به امور مردم، کاهش حضوری مردم در ادارات، کاهش بروکراسی اداری و به طور کلی تسریع در امور مردم، از جمله مزایای تمایز کد شناسایی اماکن است.

هاشمی به ضرورت به روزرسانی مستمر فرآیند « تغییرات و پویایی زمین» اشاره کرد و افزود: اگر حدنگاری منطقه ای را کامل کنیم و کدهای پستی را که یکی از محورهای اصلی دولت الکترونیک به شمار می رود، اختصاص دهیم به علت تغییرات ذاتی فرایندهای مختلف، نیاز داریم با استفاده از ظرفیت های دولت الکترونیک، همواره این به روزرسانی انجام شود.

وزیر ارتباطات تاکید کرد که استفاده از ظرفیت ماهواره ها و تصاویر فضایی و همچنین گسترش همکاری هایی که میان دو طرف آغاز شده  است، می تواند به تسریع فرآیند حد نگاری اراضی کشاورزی و تغییرات منابع طبیعی کمک کند و علاوه بر این، فرمایش و دغدغه های مقام معظم رهبری است که تکلیف قانونی و حجت شرعی به شمار می رود و به صورت جدی آن را دنبال می کنیم.

وی به تاکید رئیس جمهوری بر اهمیت حدنگاری اراضی کشاورزی اشاره کرد و گفت: بکارگیری ظرفیت اپراتورها برای تقویت زیرساخت شبکه ملی یکپارچه ملک (شمیم) که به حدنگاری با دقت بالا برمی گردد، ضروری است و این آمادگی وجود دارد تا از ظرفیت های اپراتورهای همراه هم در این زمینه استفاده شود.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هم گسترش همکاری ها را در زمینه‌های مختلف از جمله بهره‌برداری از خدمات ماهواره ای برای اجرای قانون حدنگاری، توسعه پهنای باند خدمات الکترونیک به مردم در حوزه ثبت و خدمات جی نف به عنوان یک پروژه ملی خواستار شد.

انتهای پیام/