تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3779087
شناسه : 3779087
تاریخ :
آغاز هفته در هرمزگان با وزش باد و ناپایداری جوی همراه است اقتصاد ایران: بندرعباس-کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: برای امروز در ساعات صبح وزش بادهای جنوب شرقی و در ساعات بعدازظهر وزش بادهای جنوب غربی بر روی مناطق دریایی هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مرضیه سی‌سی پور با اشاره به آخرین وضعیت جوی استان گفت: امروز در ساعات ابتدایی صبح در سواحل و جزایر مه رقیق صبحگاهی و در طول روز، وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در ساعات بعدازظهر نیز رشد ابرهای همرفتی و رگبار پراکنده باران و رعد و برق در ارتفاعات استان مورد انتظار است.

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان افزود: توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود؛ در سایر نقاط که شرایط بارشی مهیا نیست، بروز ناپایداری به صورت تند باد لحظه‌ای و خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

وی عنوان کرد: دریا در ساعات صبح با وزش بادهای جنوب شرقی و در ساعات بعدازظهر با وزش بادهای جنوب غربی در محدوده دریایی استان بویژه تنگه هرمز متلاطم پیش‌بینی شده و توصیه می‌شود تردد شناورها بویژه شناورهای سبک و صیادی با احتیاط لازم صورت پذیرد.

سی‌سی پور خاطرنشان کرد: این شرایط جوی و دریایی به تناوب تا پایان هفته در استان پیش‌بینی می‌شود.به لحاظ دمایی امروز با افزایش رطوبت نسبی هوا، کاهش ۱ تا ۲ درجه‌ای دمای بیشینه پیش بینی می‌شود و از فردا تا اواسط هفته جاری، دمای استان تغییرات چندانی نخواهد داشت.