تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3779077
شناسه : 3779077
تاریخ :
۹۲ میلیون دلار صادرات از کاشان در ۵ ماه نخست امسال اقتصاد ایران: کاشان - فرماندار ویژه کاشان گفت: در پنج ماه نخست امسال ۹۲ میلیون دلار صادرات از کاشان به خارج از کشور داشته ایم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حمیدرضا محمدی فشارکی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به هفته دولت و افتتاح پروژه‌های عمرانی در شهرستان کاشان اظهار داشت: در هفته دولت امسال طرح‌های عمرانی در کاشان با اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال کلنگ زنی و افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه کاشان در حوزه صنعت و نساجی سابقه‌ای درخشان داشته است، ابراز داشت: کاشان بیش از یکصد سال است که در صنعت نساجی سابقه درخشان دارد که از آن جمله می‌توان به کارخانه ریسندگی و بافندگی کاشان اشاره کرد که در سال ۱۳۱۳ تأسیس شد.

فرماندار ویژه کاشان با اشاره به اینکه کاشان پذیرای همه سرمایه گذاران داخلی و خارجی است، تصریح کرد: امروز بیش از ۸۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در تولید فرش ماشینی دارد که بخشی از آن سرمایه گذاری توسط افراد غیر کاشانی است.

وی با بیان اینکه غیر از فرش، کاشان در صنعت گلاب و گلاب گیری نیز شهره ایران و جهان است، گفت: در سطح شهرستان کاشان ۴۳ واحد صنعتی، ۱۳۷ واحد نیمه صنعتی و دو هزار واحد سنتی در این حوزه فعالیت می‌کنند.

محمدی فشارکی با اشاره به اینکه ۱۱ شهرک و ناحیه صنعتی و ۹۰۰ رسته صنعتی کاشان نیز در کاشان فعالیت می‌کنند، گفت: منطقه ویژه اقتصادی کاشان یک ابرپروژه اقتصادی در منطقه است که می‌تواند زمینه را برای فعالیت صنعتگران و فعالان اقتصادی و بازرگانی مهیا کند و برای تکمیل آن بیش از سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با تکمیل فاز اول آن تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه کاشان در سال گذشته ۲۵۰ میلیون دلار صادرات داشته است، خاطرنشان کرد: در پنج ماهه نخست امسال از کاشان ۹۲ میلیون دلار صادرات به خارج از کشور داشته ایم که درآمد صادرات کاشان به ۷۰ میلیارد ریال رسیده است که در مقایسه با سال قبل ۲۵۰ درصد رشد داشته است.

فرماندار ویژه کاشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ناترازی انرژی در کاشان گفت: متأسفانه این موضوع یکی از مشکلات اصلی بخش صنعت کاشان شده است به طوریکه در این شهرستان ۵۰ مگاوات کسری برق داریم.

وی با بیان اینکه کاشان در زمینه سلول‌های خورشیدی در سطح استان اصفهان پیشتاز و حائز رتبه نخست شده است، افزود: در این حوزه کاشان در سطح کشور هم جز نخستین‌ها است.

محمدی فشارکی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در سلول‌های خورشیدی یک سرمایه گذاری مطمئن است، اظهار داشت: فعالان تولیدی و صنعتی می‌توانند برای تأمین برق مجموعه خود از سلول‌های خورشیدی بهره مند شوند چراکه بهره مندی طولانی شهرستان کاشان از نور خورشید در طول سال یک مزیت است که در کمتر منطقه‌ای یافت می‌شود.