تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3779076
شناسه : 3779076
تاریخ :
تردد بیش از یک میلیون و ۵۴۳ هزار نفر از بنادر باهنر حقانی و هرمز اقتصاد ایران: بندرعباس-مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۴۳ هزار نفر از بنادر شهید باهنر، شهید حقانی و جزیره هرمز تردد داشته‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا محمد حسینی تختی با اشاره به آمار ترددهای مسافری از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، اظهار کرد: طی این مدت یک میلیون و ۵۴۳ هزار و ۲۲۷ نفر از بنادر شهید باهنر، شهید حقانی و شهیده فاطمه نیک (هرمز) تردد داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه آمارها با توجه به فصل گرما و تابستان از کاهش نسبی تردد مسافری حکایت دارد که امری طبیعی است، افزود: در مدت زمان یاد شده، ۷۶۸ هزار و ۷۰ نفر مسافر ورودی و ۷۷۵ هزار و ۱۵۷ نفر نیز از بنادر فوق خارج شده‌اند.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه ۸۰ فروند شناور در بخش مسافری بندر شهید باهنر به مقصد کشورهای جنوبی حاشیه خلیج‌فارس تردد داشته که رشد ۱۸ درصدی را به نسبت مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: ۸۴۶۴ نفر مسافر از بندر شهید باهنر تردد داشته‌اند که از این تعداد ۵۲۲۰ نفر مسافر ورودی و ۳۲۴۴ نفر مسافر خروجی بوده است.

محمدحسینی تختی همچنین با اظهار اینکه بندر شهید حقانی به عنوان بزرگترین بندر مسافری کشور نقش پررنگی در ارائه خدمات مسافری سازمان بنادر و دریانوردی دارد، ادامه داد: در مدت زمان فوق، یک میلیون و ۱۰۶ هزار و ۸۹۳ نفر از بندر شهید حقانی تردد داشته‌اند.

این مقام مسؤول تصریح کرد: از تعداد ترددهای مسافری بندر شهید حقانی، ۵۵۶ هزار و ۹۱۲ نفر مسافر ورودی از جزایر قشم و هرمز بوده و ۵۴۹ هزار و ۹۸۱ نفر نیز مسافر خروجی به مقصد این جزایر ثبت شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بندر شهیده فاطمه نیک جزیره هرمز هم‌راستا با توسعه گردشگری این جزیره رنگین‌کمانی، اصلی‌ترین نقش خدماتی و زیرساختی را ارائه می‌کند، بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، ۴۲۷ هزار و ۸۷۰ نفر از بندر هرمز تردد داشته‌اند که از این تعداد، ۲۰۵ هزار و ۹۳۸ نفر مسافر ورودی و ۲۲۱ هزار و ۹۳۲ نفر نیز مسافر خروجی به مقصد بندرعباس و جزیره قشم بوده است.