تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3779072
شناسه : 3779072
تاریخ :
کشف و ضبط ۴هزار لیتر گلاب و انواع عرقیات گیاهی فاقد مجوز در کاشان اقتصاد ایران: کاشان - معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان از کشف و ضبط چهار هزار لیتر گلاب و عرقیات گیاهی فاقد مجوز و غیر مجاز از یک منزل مسکونی در شهرستان کاشان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمداسماعیل شهاب الدین در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه حفظ سلامت شهروندان کاشانی یکی از موضوعاتی است که خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی کاشان است، اظهار داشت: بر مبنای آن مأموران این دانشگاه در مورد مواد خوراکی و مصرفی به شده بر فعالیت تولیدکنندگان نظارت دارند.

وی با اشاره به بازرسی‌های انجام شده در بین تولیدکنندگان گلاب در سطح شهرستان کاشان ابراز داشت: در یکی از بازرسی‌ها، بیش از چهار هزار لیتر گلاب و عرقیات گیاهی فاقد مجوز و غیر مجاز در یک منزل مسکونی در شهرستان کاشان کشف و ضبط شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: فرد خاطی اقدام به تولید گلاب و عرقیات غیر مجاز و بدون اخذ مجوزهای بهداشتی نموده که پس از شناسایی، با دستور مقام قضائی شهرستان کاشان، واحد مربوطه پلمب و محصولات تولیدی ضبط و توقیف شد.

وی افزود: این بازرسی با حضور کارشناسان معاونت غذا و دارو و پلیس اماکن شهرستان کاشان انجام شد.

شهاب الدین با هشدار نسبت به خطرات استفاده از مواد غذایی غیر مجاز و فاقد مجوزهای بهداشتی و لزوم درج پروانه ساخت سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: از شهروندان درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به اطلاع کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان با شماره تلفن ۰۳۱۵۵۴۷۰۲۱۲ برسانند.

وی تاکید کرد: شهروندان و هموطنان عزیز جهت بررسی اصالت کد بهداشتی درج شده روی محصولات غذایی نیز می‌توانند از طریق سامانه http://fdacrm.ir اقدام کنند.