تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3779032
شناسه : 3779032
تاریخ :
آمریکا آمادگی تمایلی به مذاکره با روسیه درباره اوکراین ندارد اقتصاد ایران: سفیر روسیه در آمریکا با اشاره به رایزنی حامیان اوکراین درباره صدور مجوز حمله به خاک مسکو با تسلیحات آنها، گفت که آمریکا تمایلی به مذاکره با روسیه ندارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا با اشاره به گمانه‌زنی‌ها درباره رایزنی احتمالی حامیان کی‌یف به منظور صدور مجوز استفاده از تسلیحات اعطایی آنها برای حمله به خاک روسیه، گفت که آمریکا آماده مذاکره با مسکو درباره اوکراین نیست.

آنتونوف اظهار داشت: آمریکایی‌ها تمایلی به مذاکره ندارند. آنها از صحبت کردن و پرداختن به این مساله ناراحت می‌شوند. آنها می‌گویند که اوکراینی‌ها را کنترل نمی‌کنند. آمریکایی‌ها برای مذاکره عادی آمادگی ندارند.

دیلی‌تلگراف پیش‌تر گزارش داد که کایر استارمر، نخست وزیر انگلیس و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در جریان ملاقات در واشنگتن درباره مساله صدور مجوز برای اوکراین جهت استفاده از موشک‌های دوربرد «سایه طوفان» انگلیس در عمق خاک روسیه، بحث و گفت‌وگو خواهند کرد.

گاردین ۱۱ سپتامبر گزارش کرد که استارمر قصد ندارد تا به طور علنی درباره صدور چنین مجوزی برای اوکراین صحبت کند. بر اساس گزارش دیلی تلگراف، اگر طرفین مجوز استفاده از موشک‌های دوربرد را برای اوکراین صادر کنند، احتمالاً این تصمیم را در مجمع عمومی سازمان ملل که اواخر سپتامبر برگزاری می‌شوند، اعلام خواهند کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیش‌تر تاکید کرد که اوکراین بدون کمک غرب قادر به حمله علیه خاک روسیه نیست زیرا این اقدام به اطلاعات ماهواره‌ای و مأموریت‌های هوایی نیاز دارد. رئیس جمهور روسیه همچنین تصریح کرد که کشورهای عضو ناتو نه تنها درباره استفاده احتمالی کی‌یف از تسلیحات دوربرد غربی در حال گفت‌وگو هستند بلکه اساساً موضوع ورود و مداخله مستقیم در جنگ اوکراین را به بحث گذاشته‌اند. پوتین یادآور شد که مسکو بر اساس تهدیدهایی که متوجه روسیه خواهد شد، تصمیم مقتضی خواهد گرفت.