تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3779010
شناسه : 3779010
تاریخ :
با ۱۰ بهشت مالیاتی برتر جهان آشنا شوید اقتصاد ایران: در دنیای پیچیده اقتصاد جهانی، برخی کشورها و مناطق به عنوان بهشت مالیاتی شناخته می‌شوند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

روزیاتو: در دنیای پیچیده اقتصاد جهانی، برخی کشورها و مناطق به عنوان بهشت مالیاتی شناخته می‌شوند. این مناطق با ارائه مزایای مالیاتی چشمگیر و محیطی امن برای سرمایه‌گذاری، توجه افراد ثروتمند و شرکت‌های بزرگ را به خود جلب کرده‌اند. اینفوگرافیک زیر، ۱۰ بهشت مالیاتی برتر جهان را بر اساس داده‌های سال ۲۰۲۲ از اطلس جهان برون‌مرزی نشان می‌دهد.

بهشت مالیاتی چیست؟

یک گریزگاه مالیاتی یا بهشت مالیاتی به کسب‌وکارها و افراد خارجی، مسئولیت مالیاتی حداقلی یا صفر را همراه با محیطی از نظر سیاسی و اقتصادی پایدار ارائه می‌دهد.

نهادها می‌توانند به طور قانونی از بهشت های مالیاتی برای ذخیره پول کسب شده در خارج از کشور استفاده کنند و در عین حال از مالیات‌های بالا در کشورهایی مثل ایالات متحده اجتناب کنند.

برای این منظور، شرکت‌ها اغلب یک شرکت صوری تاسیس می‌کنند: شرکتی بدون عملیات تجاری فعال یا دارایی‌های قابل توجه در کشوری که در آن واقع شده است.

با ۱۰ بهشت مالیاتی برتر جهان آشنا شوید

هنگ کنگ با بیش از ۲.۸ تریلیون دلار ثروت برون‌مرزی در صدر این فهرست قرار دارد. این منطقه از زیرساخت بانکی قوی و محیطی مناسب برای کسب‌وکار برخوردار است. علاوه بر این، ادعای مالیات سود برون‌مرزی آن به مالکان برون‌مرزی اجازه می‌دهد ۰% مالیات بر درآمد برون‌مرزی پرداخت کنند.

با این حال، باید دید که کنترل نزدیک‌تر چین بر این منطقه ویژه اداری چگونه در درازمدت بر رفتار مالیاتی برون‌مرزی تأثیر خواهد گذاشت.

پس از هنگ کنگ، سوئیس میزبان بیشترین ثروت برون‌مرزی است. این کشور مدت‌هاست که به عنوان پناهگاه امنی برای ثروت، شناخته می شود.