تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3779001
شناسه : 3779001
تاریخ :
وصال و مصالحه زن‌ و شوهر پس از ۹ سال با کمک روحانی مجاهد اقتصاد ایران: کارهای جهادی فقط معطوف به عمران و آبادانی و محرومیت‌زدایی نیست و گاهی می‌توان با بخشیدن آغوشی دوباره به فرزندان، طعم خوشحالی را به خانواده‌ای بازگرداند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، رسول فتحیه، امام جماعت روستای طرق در شهرستان کوهسرخ خراسان رضوی حدود ۲ سال است که در این منطقه بوده و فعالیت‌های متعددی داشته است. این منطقه جدیداً به شهر تبدیل شده و قبلاً محرومیت‌های خاصی داشته که نیاز به کارهای مهم و توجه ویژه داشت.

بحث اعتیاد و بیکاری، از جمله معضلات این منطقه محسوب شده و مقابله با آن‌ها وظیفه‌ای است که احساس می‌شود و علاوه بر آن، مسائلی مانند کمبود درآمد نیز از جمله نیازهای اقتصادی این منطقه است‌.

آقای فتحیه در وهله اول به شناسایی جغرافیای منطقه پرداخت تا با شناسایی خانه‌های نیازمندان بتوانند افراد صاحب مشکل را شناسایی کنند؛ سپس با حمایت بیشتر از صندوق‌های قرض‌الحسنه روستا، افراد شناسایی‌شده را از محل این صندوق یاری دادند.

تأسیس کارگاه گلیم‌بافی و اشتغال بانوان روستا

با اقدامات و فعالیت‌های مستمر این گروه با محوریت این روحانی یک کارگاه گلیم‌بافی برای بانوان سرپرست خانوار ایجاد شد تا این افراد منبع درآمد شخصی داشته باشند؛ همچنین این کار سبب شد تا رابطه مردم با امام جماعت روستا تحکیم یافته و تعامل خوبی با اهالی ایجاد شود.

انجام کارهای خیریه، تهیه جهیزیه، و مهم‌تر از همه، نجات افراد از دام اعتیاد از مهم‌ترین اقدامات آنان محسوب می‌شود. اما رکن اصلی تمامی این کارها این است که بین مردم و روحانیّت، یک ارتباط خوب و اعتماد دوسویه شکل بگیرد تا بتوانند با کمک یکدیگر، مشکلات روستا را حل کنند.

آقای فتحیه مهم‌ترین تجربه خود از ایجاد ارتباط خوب با مردم را تلاش برای مصالحه میان زن و شوهری در آن منطقه می‌داند. زن‌وشوهری بودند که ۹ سال جدا از هم زندگی می‌کردند اما طلاق نگرفته بودند و او توانست با جلب اعتماد این زوج و رابطه دوستانه‌ای که با آنها داشت، پس از ۹ سال آن‌ها را آشتی داده و وصال مجدد شکل بگیرد و این خانواده و فرزندان آن‌ها به آرامش رسیدند.