تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3778963
شناسه : 3778963
تاریخ :
ارتباط دمای چهره‌ی انسان با ابتلا به بیماری‌ها اقتصاد ایران: با کمک دوربین‌های مادون قرمز می‌توان حرارت نقاط مختلف بدن را اندازه‌گیری کرد. حالا پژوهشگران متوجه شده‌اند که با بررسی دمای نقاط مختلف صورت انسان می‌توان به اطلاعات جالبی دست پیدا کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبر فوری: با کمک دوربین‌های مادون قرمز می‌توان حرارت نقاط مختلف بدن را اندازه‌گیری کرد. حالا پژوهشگران متوجه شده‌اند که با بررسی دمای نقاط مختلف صورت انسان می‌توان به اطلاعات جالبی دست پیدا کرد.

دکتر علی‌اصغر هنرمند اظهار کرد: مشخص شده با اندازه‌گیری نقاط گرم و سرد چهره‌ی انسان می‌توان سن بیولوژیکی شخص را پیش‌بینی کرد و حتی وجود برخی بیماری‌های مزمن هم قابل پیش‌بینی است.

بر اساس پژوهش تازه، افرادی که دچار مشکلات کبدی یا دیابت هستند، دمای ناحیه‌ی اطراف چشم‌شان بالاتر است. از طرف دیگر افرادی که فشار خون بالا دارند، دمای ناحیه‌ی گونه‌شان بیشتر است.

در مطالعه‌ی انجام شده با حضور حدود ۳۰۰۰ نفر، آنها توانسته‌اند در ۸۰ درصد موارد، وجود این بیماری‌ها را به درستی حدس بزنند.

در مورد تخمین سن هم موضوع جالب است:

همانطور که احتمالا می‌دانید، ما یک «سن تقویمی» داریم که بر اساس تاریخ تولد‌مان مشخص می‌شود و یک «سن بیولوژیک» که بسیاری از متخصصین نامش را «سن واقعی بدن» گذاشته‌اند. 

ممکن است سن تقویمی یک شخص ۵۰ سال باشد، اما سن بیولوژیکی‌اش ۴۰ ساله باشد.  به این معنی که اندام‌های بدنش جوان‌تر مانده‌اند.

پژوهشگران متوجه‌شده‌اند که هرچه دمای چهره انسان بالاتر باشد، به معنی وجود بیشتر فرایند‌های التهابی در بدن و در نتیجه بالاتر بودن سن بیولوژیکی است.

آنها از برخی شرکت‌کنندگان خواسته‌اند که به مدت دو هفته تمرین طناب‌زدن انجام دهند تا فعالیت بدنی بیشتری داشته باشند. نتیجه‌اش کاهش دمای صورت آنها معادل پنج سال کاهش سن بیولوژیکی بوده. این پژوهش در ژورنال Cell Metabolism منتشر شده است.