تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3778879
شناسه : 3778879
تاریخ :
ضبط چندلایه صدا در اپلیکیشن Voice Memos، ویژگی اختصاصی آیفون ۱۶ پرو خواهد بود اقتصاد ایران: قابلیت جدید اپلیکیشن Voice Memos، امکانات پیشرفته‌تری را برای ویرایش و ضبط صدا در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اپل در طی رویداد معرفی آیفون از قابلیت جدید اپلیکیشن Voice Memos رونمایی کرد. ضبط چندلایه‌ی صدا جدیدترین ویژگی این اپلیکیشن است که تنها دردسترس کاربران گوشی‌های آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس قرار خواهد گرفت. اگرچه قابلیت جدید اپلیکیشن Voice Memos باعث پیشرفت امکانات ضبط صدا می‌شود؛ اما کاربران مدل‌های قدیمی گوشی آیفون و مدل پایه‌ی آیفون ۱۶ از ویژگی‌های آن بی‌بهره خواهند ماند.

براساس گزارش اِنگجت، قابلیت ضبط چندلایه‌ی صدا به کاربران آیفون ۱۶ پرو اجازه می‌دهد تا لایه‌ای از آهنگ مورد نظر خود را روی یک صدای ازپیش‌ضبط‌شده قرار دهند. این قابلیت می‌تواند برای نوازندگان و ترانه‌سراها جذاب باشد.

کاربران می‌توانند آهنگی مانند یک قطعه‌ی گیتار را ضبط کرده و سپس یک آواز یا ساز دیگر را به آن اضافه کنند. روش استفاده از این قابلیت به این صورت است که اپلیکیشن Voice Memos موسیقی را ازطریق بلندگوهای گوشی آیفون پخش کرده و همزمان صدای کاربر را نیز ضبط می‌کند.

کاربران می‌توانند قسمتی را که روی فایل صوتی اولیه ضبط کرده‌ بودند با استفاده از آنچه اپل «پردازش پیشرفته» می‌نامد، جدا و موسیقی پس‌زمینه را نیز لغو کنند. این قابلیت امکان جداسازی لایه‌های موسیقی را برای ویرایش و استفاده از آن‌ها به‌صورت جداگانه فراهم می‌کند.

مقالات مرتبط
  • آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس رونمایی شدند؛ بازگشت دوقلوها با نمایشگر بزرگ‌تر و دکمه جدید
  • آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس رونمایی شدند؛ سنت‌گرایی اپل با احیای روح آیفون X

اگرچه قابلیت جدید Voice Memos باعث ازبین‌رفتن برخی محدودیت‌های این اپلیکیشن محبوب می‌شود؛ اما این موضوع که تنها دردسترس کاربران مدل‌های پرو قرار خواهد گرفت، ممکن است برای برخی از کاربران ناخوشایند باشد. انتظار می‌رود ویژگی ضبط چندلایه‌ی صدا ازطریق آپدیت نرم‌افزاری پایان سال دردسترس کاربران قرار بگیرد.

احتمالاً ویژگی جدید Voice Memos از قدرت پردازش پیشرفته‌ی تراشه‌ی جدید A18 Pro و چهار میکروفون با کیفیت استودیو بهره می‌برد. سری آیفون ۱۶ در ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) عرضه خواهد شد و پیش‌سفارش این سری از گوشی‌های آیفون نیز از تاریخ ۱۳ سپتامبر (۲۳ شهریور) آغاز می‌شود.