تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3778853
شناسه : 3778853
تاریخ :
برد کم جان سپاهان با شوت جاندار کاپیتان! اقتصاد ایران: تیم فوتبال سپاهان موفق شد در یک بازی پر از موقعیت که زیبا و جذاب دنبال شد با یک شوت تماشایی اولین شکست را به شاگردان مازیار زارع تحمیل کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ورزش سه: تیم فوتبال سپاهان موفق شد در یک بازی پر از موقعیت که زیبا و جذاب دنبال شد با یک شوت تماشایی اولین شکست را به شاگردان مازیار زارع تحمیل کند.

 دو تیم با شرایط بسیار خوبی به این بازی رسیده بودند. سپاهان میزبان بازی هر سه دیدار قبلی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته بود و ملوان هم با ۷ امتیاز از سه بازی گذشته به این مسابقه آمده بود. 

با این حال عطش سپاهان برای پیروزی با توجه به مهره‌هایی که در اختیار دارد بیشتر بود و فشار روی دروازه حبیب فرعباسی از دقیقه اول بازی شروع شد تا اینکه سرانجام در دقیقه ۴۲ با شوت تماشایی محمد کریمی از پشت محوطه جریمه به ثمر نشست.

سپاهان با پیروزی به رختکن رفت تا تلاش ملوان برای جبران این گل به نیمه دوم کشیده شود؛ جایی که شاگردان مازیار زارع در همان ابتدای نیمه دوم و روی یک حمله با کمک فناوری کمک داور ویدیویی صاحب یک پنالتی شدنمی اما این ضربه را امید نورافکن کاپیتان ملوانان از دست داد و شناخت پیام نیازمند از این بازیکن سبب شد جهت ضربه او را تشخیص بدهد و اجازه ندهد که در دقیقه ۶۰ بازی به تساوی کشیده بشود. 

نمایش سریع و تماشایی دو تیم ادامه داشت و تا سوت پایان مسابقه بارها شاهد ایجاد موقعیت دروازه فر عباسی و پیام نیازمند بودیم که البته سهم حملات سپاهان بیشتر بود ولی در نهایت این مسابقه در شب درخشش سنگربانان دو تیم با همان تک گل محمد کریمی در دقایق پایانی نیمه اول خاتمه یافت تا سپاهان چهارمین پیروزی پیاپی را هم در لیگ برتر ثبت کند و همچنان شکست ناپذیر و مقتدرانه به ماموریت خود برای قهرمانی ادامه بدهد. در سوی دیگر ملوان اولین شکست فصل خود را در ورزشگاه فولادشهر تجربه کرد و پس از ۱۱ سال در اصفهان به سپاهان باخت تا ۷ امتیازی و امیدوار به هفته‌های باقیمانده اصفهان را ترک کند.

شرح بازی:

سپاهان حملات خود را خیلی زود آغاز کرد و تا پایان نیمه اول مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشت. با این حال دفاع چند لایه ملوان اجازه ایجاد موقعیت گل زنی به شاگردان مرائس نمی‌داد. سرانجام این محمد کریمی بود که در دقیقه ۴۲ موفق شد روی یک شوت مهار نشدنی از پشت محوطه جریمه دروازه فر عباسی را باز کند.

در نیمه دوم شرایط عوض شد و هر دو تیم طی ۶+۴۵ دقیقه‌ای که بازی در جریان بود بارها روی دروازه یکدیگر ایجاد موقعیت کردند. اما هیچ یک از این فرصت‌ها در شبی که فرعباسی و نیازمند درخشان ظاهر شدند به گل تبدیل نشد تا بازی با همان تک گل کریمی به پایان برسد.

جمعه ۲۳ شهریور

فولاد مبارکه سپاهان - ملوان بندر انزلی- ساعت ۱۸:۴۵

داور: موعود بنیادی فر-حامد صفایی- بهمن عبدالهی-وحید زمانی

ناظر: نادر جعفری

داور VAR: سیدرضا محمودی- کمک: امیر ایار

ترکیب سپاهان

پیام نیازمند، هادی محمدی، وحدت حنانوف، امین حزباوی، رضا اسدی ( ۶۷ جواد آقایی پور)، دابو(89 رضا شکاری )، صالح حردانی، آریا یوسفی(7+90 حسین گودرزی)، محمد کریمی، محمدمهدی محبی(89 استیون انزونزی) و مهدی لیموچی(90 محمد دانشگر)

سرمربی: ژوزه مورایس

ترکیب ملوان

حبیب فرعباسی، سعید کریمی ( 2+۹۰ میلاد باقری )، محمدرضا رضایی، ابوذر صفرزاده(71 قائم اسلامی خواه)، یونس اکبرپور، امید نورافکن(71 رضا میرزایی)، نیما انتظاری(80 سجاد بازگیر)، سامان تورانیان، رضا جعفری، رضا غندی پور ( ۷۲ سهیل فداکار)، محمد عمری

سرمربی:مازیار زارع

شرح گل:

سپاهان (۱-۰): در دقیقه ۴۳ درحالی‌که ملوان به دفاع چند لایه خود ادامه می‌داد، محمد کریمی از فاصله ۳۰ متری اقدام به شوتزنی کرد که ضربه او به کنج دروازه حبیب فرعباسی رفت تا یکی از زیباترین گل‌های فصل فوتبال ایران به ثمر برسد.

لحظات حساس:

دقیقه ۱۰: سپاهان که بازی را بسیار تهاجمی آغاز کرده و مدام روی دروازه ملوان هجوم می‌برد این بار روی شوت صالح حردانی در آستانه گلزنی بود.

دقیقه ۱۴: شوت محبی پس از حرکت در عرض و ضربه پای چپ به شکل خطرناکی از کنار دروازه حبیب فرعباسی با دخالت او به کرنر رفت.

دقیقه ۲۰: ملوان چیزی نمانده بود که روی یک ضد حمله دروازه پیام نیازمند را باز کند. اما مدافعین به موقع از راه رسیدند و اجازه شوتزنی را ندادند.

دقیقه ۳۵: پاس تکنیکی و فانتزی رضا اسدی برای لیموچی با خروج حبیب فرعباسی به گل تبدیل نشد.

دقیقه ۵۵: تیم فوتبال ملوان روی یک پاس سریع در آستانه ثبت گل تساوی قرار گرفت اما توپ از میان مهاجم این تیم و پیام نیازمند عبور کرد تا این فرصت ویژه از دست برود. البته بلافاصله همین صحنه که روی پاس عمری شکل گرفت به وی آی آر رفت.

دقیقه ۶0: در حالی که موعود بنیادی‌فر پس از بررسی صحنه رای به پنالتی داده بود، امید نورافکن پشت ضربه قرار گرفت ولی شوت او را پیام نیازمند با تشخیص جهت ضربه مهار کرد.

دقیقه ۶۴: ضربه سر محمد محبی از روی تیر دوم با جاگیری خوب  فرعباسی در اختیار او قرار گرفت.

دقیقه ۶۵: پیام نیازمند در موقعیت تک به تک با مهاجم ملوان موفق به مهار ضربه او شد تا برای دومین مرتبه دروازه تیمش را نجات داده باشد و ستاره سپاهان در این مسابقه لقب بگیرد.

دقیقه ۶۸: ضربه نه چندان خوب مهدی لیموچی با واکنش خوب فرعباسی به گل نرسید.

دقیقه ۷۵: پیام نیازمند ضربه مهاجم ملوان را به راحتی مهار کرد و سپس با یک شروع مجدد فوق العاده تیمش را در موقعیت ضد حمله قرار داد.

دقیقه ۷۵: خروج به موقع  فرعباسی اجازه گلزنی از آریا یوسفی را گرفت‌

دقیقه ۷۶: ارسال بسیار خوب مهدی لیموچی و ضربه جواد آقایی پور با واکنش بسیار بهتر از فرعباسی به گل دوم سپاهان تبدیل نشد.

دقیقه ۸۲: اینبار حبیب فرعباسی ضربه مهدی لیموچی را از زاویه بسته به کرنر فرستاد.

دقیقه ۸۴: دفع ناقص پیام نیازمند روی شوت محمد عمری در بازگشت و در برخورد ناگهانی به پای مهاجم دیگر ملوان چیزی نمونده بود به گل تساوی بدل شود.

دقیقه ۸۷: خروج پیام نیازمند و برخورد او با سهیل فداکار مهاجم ملوان سبب مصدومیت این سنگربان ملی پوش شده است.

دقیقه ۹۰: شوت محمد عمری از روی قوس محوطه جریمه به شکل خطرناکی راهی اوت شد.

دقیقه ۵+۹۰: جواد آقایی‌پور به شکل عجیبی در موقعیت تک به تک موفق گلزنی نشد ‌