تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3778850
شناسه : 3778850
تاریخ :
تا کنون ۸۵ «شهید در غربت» خوزستان شناسایی شده‌اند اقتصاد ایران: اهواز - مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان از شناسایی ۸۵ شهید در غربت متعلق به این استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار میر عبدالرضا حاجتی عصر امروز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برخی از شهدای گرانقدر ما در دوران اسارت به شهادت رسیدند. تاکنون ۸۵ نفر از شهدای در غربت استان خوزستان شناسایی شده اند و احتمال دارد تعداد این شهدا بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ شهید باشد. در روستای ابوحمیظه ارتش بعثی عراق ۵۵ نفر از مردان و جوانان این روستا را به اسارت برده بودند.

وی افزود: در نشست مشترک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مقرر شد در آبان ماه امسال کنگره شهدای در غربت در خوزستان برگزار شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص نهضت ۱۰۰ برابری تولیدات دفاع مقدس گفت: فیلم‌هایی با موضوع حماسه مردم خوزستان در دفاع مقدس ساخته و یا در حال تولید است.

سردار حاجتی افزود: همچنین از تولیدات توسط هنرمندان در بخش‌های مختلف از جمله موسیقی، مستند، نماهنگ در موضوع دفاع مقدس حمایت‌های لازم انجام می‌شود.