تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3778817
شناسه : 3778817
تاریخ :
نباید در پرداخت حقوق کارگران کشتی‌سازی تاخیر به وجود بیاید اقتصاد ایران: بندرعباس- نماینده مردم هرمزگان در مجلس نیروی انسانی را یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های پیشرفت در صنعت کشتی‌سازی دانست و گفت: نباید در پرداخت حقوق کارگران کشتی‌سازی تاخیر به وجود بیاید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه جراره در بازدید از مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل بندرعباس با اشاره به ظرفیت بسیار خوب ایزوایکو در تولید ثروت و افزایش اشتغال برای نیروی انسانی اظهار کرد: مجتمع ایزوایکو نمونه‌ای از باور به توانمندی داخلی است که در عرصه‌های مختلف توانسته ایران اسلامی را از وابستگی خارج بی نیاز کند.

وی با اشاره به پروژه‌های در دست انجام این مجتمع دریایی گفت: در حال حاضر ایزوایکو توانسته در حوزه‌های مختلف ساخت و تعمیر شناورها و سازه‌های دریایی ایفای نقش کند، اما متأسفانه عدم استقبال کافی از سوی مشتریان و کارفرمایان داخلی سبب شده ظرفیت‌های کامل این مجموعه نمایان نشود.

جراره بر لزوم حمایت از توانمندی داخلی تاکید و تصریح کرد: با حمایت از مجموعه‌های داخلی علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد زایی برای کشور، می‌توان امیدوار بود جوانان بیشتری از استان مشغول به کار شوند و مشکل بیکاری نیز مرتفع شود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاست‌های اقتصاد دریا محور را ابلاغ فرموده‌اند که تحقق این سیاست‌ها در گرو حمایت از تخصص، دانش بومی و کمک به حل مشکلات صنایعی همچون ایزوایکو است.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم حمایت از نیروی انسانی مشغول به کار در ایزوایکو گفت: نیروی انسانی نقشی انکار ناپذیر در رشد و توسعه این صنعت دارد، از این رو باید با توجه به سختی کار این عزیزان، در حوزه حقوق و مزایا حمایت ویژه شوند و نباید تأخیری در پرداخت حقوق پرسنل وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس همچنین با اشاره به لزوم تربیت نیروی انسانی ماهر و منطبق با نیاز صنایع استان خاطرنشان کرد: ضمن حمایت صنایع استان از پایان نامه‌های دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا، بهره گیری مناسب از ظرفیت‌های دانشگاه و استفاده بهینه از دارایی‌های موجود جهت تولید ثروت و اشتغال زایی در راستای توسعه پایدار به پویایی صنایع و بهره وری بیشتر و هدفمند کمک خواهد کرد.