تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3778789
شناسه : 3778789
تاریخ :
اولین تصاویر محل غنی سازی اورانیوم کره شمالی منتشر شد اقتصاد ایران: یک رسانه کره جنوبی مدعی انتشار تصاویر محل غنی سازی اورانیوم کره شمالی شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، یک رسانه کره جنوبی مدعی انتشار جزئیاتی درباره سایت محل غنی سازی هسته‌ای همسایه شمالی خود شد.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی در واکنش به دیدار «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی از «مؤسسه تسلیحات هسته‌ای» این کشور گزارش داد که کره شمالی جزئیاتی را علناً درباره سایتی که در آن اورانیوم غنی شده برای ساخت کلاهک‌های هسته‌ای تولید می‌کند، را فاش کرده است.

این خبرگزاری کره جنوبی گزارش داد که رهبر کره شمالی از مؤسسه تسلیحات هسته‌ای و پایگاهی برای تولید مواد برای سلاح‌های هسته‌ای بازدید کرده است. این خبرگزاری عکس‌هایی از فضای داخلی این مرکز منتشر کرده است.

یونهاپ همچنین یادآور شد که این اولین بار است که کره شمالی به طور علنی از طریق رسانه‌های دولتی جزئیات مربوط به سایت غنی سازی اورانیوم خود را افشا می‌کند.

رسانه‌های کره جنوبی به نقل از کارشناسان احتمال می‌دهند که این اقدام به انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا مرتبط باشد.

برخی کارشناسان هم می‌گویند که پیونگ یانگ با این اقدام پیش از انتخابات آمریکا پیامی به آمریکا می‌فرستد مبنی بر اینکه از کره شمالی انتظار خلع سلاح هسته‌ای نداشته باشید، زیرا این یک هدف غیرممکن است.