تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3778788
شناسه : 3778788
تاریخ :
پرسپولیس با «علی کشک بادمجون» بهتر یارگیری می‌کرد!

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرورزشی: پیشکسوت پرسپولیس گفت: نمی‌خواهم یارگیری پرسپولیس را زیر سوال ببرم اما متاسفانه نفراتی در این اواخر جذب تیم شده‌اند که در حد ایستادن به عنوان تدارکات کنار تیم پرسپولیس هم نیستند اما آنها را با سلام و صلوات به تیم می‌آورند.

رحیم یوسفی بازیکن اسبق تیم پرسپولیس درباره مسائل مختلف مربوط به تیم پرسپولیس به ویژه وضعیت یارگیری این تیم اظهاراتی را مطرح کرد.

با وضع موجود مدیریت باشگاه باید محتاط‌تر باشد

فوتبالیست قدیمی سرخ های تهرانی در این باره که شرایط تیم پرسپولیس در بحث بودجه و سقف قرارداد را چطور ارزیابی می‌کند توضیح داد: ما در ایران زندگی می‌کنیم و همیشه در این سال‌ها با این مشکلات دست و پنجه نرم کرده‌ایم. به طور کلی اینجا هیچ چیز عادی نیست و ممکن است هر اتفاقی یک شبه رخ بدهد و همه قوانین تغییر کند. وقتی مدیریت می‌داند چنین شرایطی وجود دارد باید با برنامه ریزی بهتر و محتاط‌تری جلو برود.

باوجود پول زیرمیزی سقف قرارداد کشک است

وی درباره موضوع سقف قرارداد و اینکه آیا با این قانون موافق است یا مخالف توضیح داد: به نظر من اصلاً بحث سقف قرارداد معنی ندارد. هر باشگاهی بودجه‌ای دارد که باید بر اساس آن یارگیری کند حالا اگر در کنار این مسائل یک طرفدار بیاید و بگوید من برای فلان بازیکن بیشتر پول می‌دهم این موضوع توازن در بین بازیکنان تیم را به هم می‌ریزد و به ضرر خود باشگاه است. مادامی که پول زیر میزی در فوتبال ما رد و بدل می‌شود به قول علی آقا(پروین) بحث سقف قرارداد کشک است و هیچ معنی و مفهومی ندارد.

این پرسپولیس تیمی نیست که مردم انتظار دارند

بازیکن اسبق تیم پرسپولیس درباره اوضاع این تیم در آستانه دیدار مقابل نماینده عربستان در لیگ نخبگان آسیا خاطرنشان کرد: متاسفانه اوضاع تیم را زیاد جالب نمی‌بینم. ما فقط در هفته اول مقابل ذوب آهن تا حدی فوتبال بازی کردیم ولی این پرسپولیس هنوز آن پرسپولیسی که مردم انتظار دارند نشده است. ظاهرا گاریدو هنوز متوجه نشده کجا اومده و در چه تیمی سرمربیگری می‌کند.

وقتی پای کنعانی‌زادگان گرفت خجالت کشیدم

یوسفی ادامه داد: من بازی تیم ملی را دیدم و باعث تاسف است فوتبالیست‌هایی که در پرسپولیس توپ می‌زنند به این شکل در دقیقه ۹۳ دچار گرفتگی عضلانی می‌شوند. کنعانی‌زادگان در پایان بازی پایش گرفت و موهایش را می‌کشید! این‌ها باعث خجالت است که تازه در شروع مسابقات فصل یک بازیکن به این وضعیت بیفتد. فوتبالیست باید ۱۲۰ دقیقه بدود و تازه بعد از آن هم برود تمرین کند.

فوتبالیست‌های امروزی با بدن‌شان چه می‌کنند!

وی اضافه کرد: ما در دوران فوتبالمان سلامت زندگی می‌کردیم. صبح‌ها فوتبال زمین خاکی بودیم و عصرها در لیگ مسابقه می‌دادیم. نه مکمل می‌خوردیم نه چیزی! با غذای معمولی بدنمان قرص بود و این همه مراقب و پزشک هم دور و برمان را نگرفته بود. نمی‌دانم این فوتبالیست‌ها با خودشون چه کار می‌کنند که در شروع مسابقات لیگ برتر عضله پایشان می‌گیرد.

مهار علیپور برای مدافعان مثل آب خوردن است

بازیکن سرعتی و گلزن سال‌های گذشته پرسپولیس درباره شرایط علیپور در بازگشت به این تیم تصریح کرد: علیپور آن زمان هم که در پرسپولیس بود تکنیک نداشت و فقط با سرعتش می‌توانست در این تیم گل بزند. بازیکن سرعتی که تکنیک نداشته باشد خیلی زود فوتبالش تمام می‌شود. الان هم خط دفاع تیم‌ها زرنگ شده‌اند و یکی مثل علیپور راه مثل آب خوردن مهار می‌کنند. اگر فرشاد پیوس سرعت نداشت ولی یک فوتبالیست عاقل بود. جایگیری اش درست بود و به محض اینکه توپ به او می‌رسید با تکنیکی که داشت یکی دو نفر را دریبل می‌زد و گل زنی می‌کرد اما علیپور چنین خصوصیتی ندارد به همین خاطر نمی‌تواند اثرگذار باشد.

پرسپولیس با علی کشک بادمجون بهتر یارگیری می کرد

پیشکسوت پرسپولیس درباره خریدهای جدید این تیم گفت: نمی‌دانم این بازیکنان را چه کسی و چه طریقی می‌آورد! یک زمانی بود که پرسپولیس اگر بازیکن می‌خواست چهار پنج نفر بودند از جمله علی کشک بادمجون، داوود کشتی‌گیر یا هاشم کوتوله که می‌رفتند می‌گشتند و بازیکن عالی پیدا می‌کردند و آنها را به پرسپولیس معرفی می‌کردند. اینطور نبود که بازیکن خودش را به باشگاه معرفی کند که من خوبم مرا جذب کنید. برای نمونه مرتضی کرمانی مقدم به همین شکل به پرسپولیس آمد. نمی‌خواهم یارگیری پرسپولیس را زیر سوال ببرم اما متاسفانه نفراتی در این مدت جذب تیم شده‌اند که در حد ایستادن به عنوان تدارکات کنار تیم پرسپولیس هم نیستند اما آنها را با سلام و صلوات به تیم می‌آورند.

از اسب زین شده پرسپولیس بهره نمی بریم

یوسفی ادامه داد: برای مثال متاسفانه باید بگویم که ما در حال حاضر در دفاع چپ و راست بازیکن خوبی در تیم نداریم در حالی که امیدهای ما می‌توانند از بازیکنان حال حاضر تیم مان بهتر بازی کنند ولی متاسفانه وقتی پای پول و حق دلالی در میان باشد خیلی راحت چشم مان را روی استعدادهای حاضر در تیم‌های پایه پرسپولیس می‌بندیم. ما در تیم امید پرسپولیس یک اسب زین شده داریم اما هیچکس نمی‌خواهد از آنها استفاده کند چون پولی در آنها نیست.

نفهمیدم چطور در یک بازی ۷ بار کاپیتان پرسپولیس تغییر کرد!

یوسفی در پایان صحبت‌هایش با اشاره به اوضاع بی ثباتی حاکم بر تیم طی یکی دو دهه اخیر گفت: هنوز نتوانسته‌ام این سوال را برای خودم پاسخ بدهم که چقدر فوتبال پرسپولیس افت کرده است. فوتبال پرسپولیس دیگر آن ثبات قدیم را ندارد. من ۷ سال در پرسپولیس بازی کردم و هرگز نتوانستم کاپیتان این تیم بشوم اما در یک بازی دیدم که ۷ بار کاپیتانی پرسپولیس بین نفرات مختلف جابجا شد! هنوز نتوانستم بفهمم چه اتفاقی در این سالها در این تیم رخ داده که تا این اندازه همه چیز برهم ریخته شده است.

 

پ