تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3778785
شناسه : 3778785
تاریخ :
اهدافی که در سفر به عراق پیگیری کردیم، وحدت و انسجام بود اقتصاد ایران: رئیس‌جمهور درباره دستاوردهای سفر به عراق، گفت: اهدافی که در سفر به عراق پیگیری کردیم، وحدت و انسجام بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور کشورمان در بدو ورود به تهران، درباره دستاوردهای سفر به عراق، گفت: اهدافی که در سفر سه روزه به عراق پیگیری کردیم، وحدت و انسجام بود، اینکه به یک زبان و نگاه مشترکی با یکدیگر برسیم.

وی ادامه داد: در ارتباطات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی صحبت‌هایی با رئیس‌جمهور، نخست وزیر و رئیس مجلس و قوه قضائیه و احزاب و جریان‌های سیاسی این کشور داشتیم و مطالب مورد نظر خود را بیان کردیم و طرف عراقی هم نکات مورد نظر خود را مطرح کرد.

پزشکیان تصریح کرد: ۱۴ یادداشت تفاهم همکاری میان ایران و عراق به امضا رسید، اما آنچه مهم‌تر بود این است که قرار شد برای رسیدن به زبان مشترک، تیمی از هر دو طرف برنامه‌های راهبردی دراز مدت را بنویسند. قرار شد در سفرهای آتی برنامه‌های راهبردی آینده هم به امضا برسد.

وی افزود: با ایرانیانی که در عراق سرمایه‌گذاری کردند، دیدار داشتیم و نکات مورد نظر آنها را شنیدیم، وزیر اقتصاد قرار شد مسائل را پیگیری و حل کند.

پزشکیان تصریح کرد: تسهیل رفت و آمدها مطرح و قرار شد با سایر کشورهای همسایه بر اساس سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری پیش برویم. صحبت این بود که چرا ما مسلمانان نمی‌توانیم از افغانستان و پاکستان به ایران بیاییم و از آنجا به مکه و مدینه و سایر کشورهای اسلامی برویم و چرا کشورهای اسلامی این ارتباطات و رفت و آمدها را ندارند.

رئیس‌جمهور درباره سفر به کربلا، اظهار کرد: برای زیارت حرم حضرت عباس (ع) کلاه گذاشتم و ماسک زدم که مردم در پی ازدحام اذیت نشوند.