تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3778746
شناسه : 3778746
تاریخ :
امسال ۲ میلیون اتباع غیرمجاز بیگانه از کشور اخراج می‌شوند اقتصاد ایران: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: فرمانده کل نیروی انتظامی اعلام کرد ۲ میلیون اتباع غیرمجاز بیگانه در سال جاری از کشور اخراج خواهند شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی در تشریح جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در سفر نظارتی این کمیسیون به استان کرمان، گفت: این جلسه با حضور سردار رادان فرمانده فراجا و تعدادی از مدیران و معاونان وی از جمله فرمانده مرزبانی و مسئولان استان کرمان در استانداری کرمان برگزار شد.

وی توضیح داد: در این جلسه سردار رادان نکاتی بیان کرد از جمله اینکه مرز مقوله جدی است و هر چقدر در آن هزینه کنیم، درآمد خواهد داشت و اینکه پلیس حرکت شتابانی به سمت هوشمند شدن دارد. همچنین اشاره‌ای به اقدامات پلیس داشت که نمونه استفاده از پابندهای الکترونیکی برای سارقان حرفه‌ای است.

رضایی بیان کرد: سردار رادان گفت به حداقل رساندن خروج زائران اربعین در کشور موجب رضایت زائران شده بود. همچنین ۲۸ درصد وقوع سرقت در کشور کم شده و کشف سرقت نیز ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: سردار رادان بیان داشت که برنامه داریم که امسال دو میلیون اتباع غیرمجاز بیگانه از کشور اخراج شوند و تاکید داشت که باید قوانین در حوزه مرز اصلاح شود.

رضایی با اشاره به گزارش سردار گودرزی فرمانده مرزبانی گفت: سردار گودرزی بیان کرد حدود ۹۶ درصد از مرزهای کشور توسط مرزبانی حراست می‌شود و از ابتدای امسال ۷۰۰ هزار نفر از اتباع بیگانه از کشور اخراج شده‌اند.

وی با بیان اینکه سردار ساجدی معاون عملیات فراجا گزارشی به اعضای کمیسیون ارائه کرد، افزود: رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز تاکید داشت که ما نیازمند تصمیمات هوشمندانه و فوری برای تأمین امنیت مردم هستیم و در این باره همه دستگاه‌ها از جمله مجلس برای تأمین امنیت کمک کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: صبح امروز نیز اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس بازدیدی از پایگاه هوانیروز ارتش در کرمان داشته و نشستی با فرماندهان این پایگاه برگزار شد. جانشین قرارگاه جنوب شرق کشور و فرمانده پایگاه هوانیروز ارتش در کشور گزارشی از فعالیت‌ها، اقدامات و چالش‌ها و فرصت‌های حوزه مأموریتی و کاری خود ارائه کردند.