تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3778744
شناسه : 3778744
تاریخ :
شکاف در جریان آزاد ملی لبنان؛ انتقادات از عملکرد جبران باسیل اقتصاد ایران: چهار عضو ارشد حزب جریان آزاد ملی لبنان در اعتراض به نحوه تعامل جبران باسیل، رئیس این حزب طی مدت کوتاهی از سمت‌هایشان استعفا دادند تا این پیام را منتقل نمایند که این جریان از درون دچار شکاف شده، هرچند نزدیکان حزب این واقعیت را انکار می‌کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، جریان آزاد ملی لبنان که یکی از احزاب مهم مسیحی در این کشور محسوب می‌شود طی ماه‌های اخیر شاهد اختلافات داخلی جدی بوده و تعدادی از اعضای برجسته کمیته مرکزی حزب از سمت‌هایشان استعفا داده اند. «ابراهیم کنعان»، نماینده پارلمان لبنان از حزب جریان آزاد ملی آخرین نمونه از موج استعفاهای داخلی جزریان آزاد ملی بود که نشان دهنده عمق اختلافات داخلی در این حزب است. 

 

.

 

«رندلی جبور»، روزنامه نگار نزدیک به حزب جریان آزاد در این خصوص به خبرنگار تسنیم در بیروت گفت: موضوعات متعددی باعث شده تا برخی اعضای جریان آزاد ملی از این حزب استعفا دهند. اختلاف با رئیس حزب، عدم تعهد به مواضع سیاسی و تصمیمات حزبی، عدم حضور در نشست‌های رسمی حزب از جمله مهم ترین محور اختلافات چهره های مستعفی با رهبری حزب به شمار می‌رود. با این حال استعفا در همه احزاب رخ می‌دهد. 

لبنان ,

رندلی جبور در این زمینه افزود: بی‌تردید این امر خسارت معنوی برای جریان آزاد ملی است. با این حال تاکنون این استعفاها آسیب ملموس  سیاسی به همراه نداشته، چراکه تاثیری بر آینده سیاسی حزب ندارد، چرا که اولا فراکسیون‌های پارلمانی در لبنان اگر نتوانند، 50+1 را در پارلمان به دست آورند، نمی‌توانند کاری از پیش ببرند. در نتیجه شما نیازمند ائتلاف‌ هستید و به همین دلیل، فعالیت سیاسی حزب بطور طبیعی ادامه دارد و جریان آزاد در این برهه زمانی بازیگر مهمی در عرصه سیاسی لبنان محسوب می‌شود. 

لبنان ,

با این وجود بنظر می رسد این موج استعفا طبیعی نباشد چراکه پیش از ابراهیم کنعان هم، آلن عون، سیمون ابو رامی و الیاس ابو صعب که سه چهره مهم در کمیته مرکزی حزب محسوب می شدند، ظرف مدت کوتاهی از مسئولیت‌هایشان کناره گیری کردند. این استعفاها به دلیل اختلاف جدی 4 عضو ارشد حزب با جبران باسیل، رئیس جریان آزاد ملی بوده است.

با این حال به نظر می‌رسد با توجه به جایگاه مردمی این افراد در حوزه انتخابی بیروت و روابط فراجناحی شان با چهره های سیاسی، این امر لطمه‌ای برای کنشگری سیاسی این حزب در عرصه تحولات سیاسی داخلی لبنان به همراه خواهد داشت. 

انتهای پیام/