تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3778728
شناسه : 3778728
تاریخ :
مایکروسافت مدیرمالی جنرا‌ل‌الکتریک را برای رهبری تحول سازمانی در عصر هوش مصنوعی به‌خدمت گرفت اقتصاد ایران: مایکروسافت با هدف تقویت رهبری در تحول سازمانی خود در عصر هوش مصنوعی، مدیر مالی سابق جنرال الکتریک را به‌خدمت گرفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مایکروسافت، کارولینا دیبک هاپه، مدیر مالی سابق جنرال الکتریک را به‌عنوان مدیر ارشد عملیاتی خود با هدف رهبری تحول سازمانی در عصر هوش مصنوعی، به استخدام خود درآورد.

دیبک هاپه، از ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ مدیرمالی جنرال الکتریک بود و در رهبری تحول این شرکت نقشی اساسی ایفا کرد. او پس از کناره‌گیری از سمت مدیر مالی، به تکمیل فرآیند جداسازی واحد زیرساخت انرژی GE Vernova در آوریل ۲۰۲۴ (فروردین و اردیبهشت) کمک کرد. GE Vernova یک شرکت بزرگ و چندملیتی است که در حوزه‌ی تولید تجهیزات و ارائه‌ی خدمات انرژی فعالیت می‌کند.

دیبک هاپه پیش‌تر در چندین شرکت دیگر از جمله A.P. Moeller-Maersk و شرکت سوئدی Assa Abloy نیز به‌عنوان مدیر مالی فعالیت کرده بود.

انتصاب دیبک هاپه در زمانی صورت می‌گیرد که مایکروسافت به‌شدت به‌دنبال پیشروی در بازار خدمات ابری و تلاش برای کاهش فاصله با آمازون است.

مقالات مرتبط
  • ساختار گزارش‌های مالی مایکروسافت تغییر می‌کند؛ توجه بیشتر به هوش مصنوعی
  • مایکروسافت ۶۵۰ نفر دیگر از کارمندان ایکس‌باکس را تعدیل کرد

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، می‌گوید: «[دیبک هاپه] به تیم رهبری ارشد (SLT) خواهد پیوست و مستقیماً به من گزارش خواهد داد. او در تسریع تحول هوش مصنوعی در سراسر شرکت بسیار تاثیرگذار خواهد بود.»

تیم SLT تاکنون نقشی کلیدی در تصمیمات استراتژیک مایکروسافت، از جمله سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری در OpenAI، مشارکت با سایر غول‌های فناوری و حتی خرید Activision Blizzard داشته است.