تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3778712
شناسه : 3778712
تاریخ :
خودروی جدید نیسان با نام ایرانی وارد بازار شد اقتصاد ایران: نیسان آریا نیسمو به دو موتور الکتریکی مجهز شده است که درمجموع ۴۲۹ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

دیجیاتو: نیسان آریا نیسمو به دو موتور الکتریکی مجهز شده است که درمجموع ۴۲۹ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند.

خودروسازان مطرح طی سالیان اخیر، زیرشاخه‌های اسپرت خود را معرفی کرده‌اند. بخش M‌ در بی‌ام‌و، AMG در مرسدس بنز، GR و GRMN در تویوتا و نیسمو در نیسان، زیرشاخه‌های اسپرت خودروسازان مشهور هستند. به تازگی نیسان آریا نیسمو نیز معرفی شده است که نسخه‌ای اسپرت‌تر از آریا استاندارد به حساب می‌آید. بااین‌حال تفاوت‌ها میان نیسان آریا نیسمو و استاندارد کمتر از آن‌چیزی است که تصور می‌کنید!

پیش‌فروش نیسان آریا نیسمو در ژانویه ۲۰۲۵ آغاز می‌شود اما پیش از آغاز عرضه این خودرو، ویژگی‌های آن اعلام شده‌اند. این خودرو تنها ۰.۱ ثانیه سریع‌تر از نسخه معمولی است. حال آن‌که تفاوت نسخه نیسمو و استاندارد در بخش قدرت به ۴۰ اسب‌بخار می‌رسد.

خودروی جدید نیسان با نام ایرانی وارد بازار شد

مشخصات نیسان آریا نیسمو و تفاوت‌ها با نسخه استاندارد

نیسان آریا نیسمو به دو موتور الکتریکی مجهز شده است که درمجموع ۴۲۹ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند. پکیج باتری با ظرفیت ۸۷ کیلووات ساعت، وظیفه تأمین انرژی این خودرو را برعهده دارند. شتاب صفرتاصد این خودرو، ۵ ثانیه است. در سوی مقابل، آریا استاندارد با ۴۸۸ اسب‌بخار قدرت، شتاب صفرتاصد ۵.۱ ثانیه دارد. آریا نیسمو به‌طرز چشمگیری نسبت به تسلا مدل Y پرفورمنس با شتاب صفرتاصد ۳.۷ ثانیه، کندتر ظاهر می‌شود.

بهبودهای اندک آریا نیسمو در مقایسه با مدل استاندارد،‌ باعث شده است تا ارزش خرید این خودرو زیر سؤال رود. مشتریان حتی می‌توانند تیپ میان‌رده آریا را خریداری کنند که با ۳۰۲ اسب‌بخار قدرت، شتاب صفرتاصد ۵.۷ ثانیه دارد. البته بهبود مشخصات فنی تنها وجه خودروهای زیرشاخه اسپرت نیسان نیست. در نیسان آریا نیسمو تجهیزات بیشتری از قبیل کیت بدنه، صندلی‌های اسپرت، رینگ‌های ۲۰ اینچی برند Enkei و لوگوهای مختلف نیسمو را دریافت خواهید کرد.

نیسان هنوز قیمت رسمی نسخه نیسمو آریا را اعلام نکرده است. هم‌اکنون بالاترین تیپ استاندارد کراس‌اوور آریا با نام e-۴۰rce Evolve+ در بریتانیا با قیمت ۵۹,۰۲۵ پوند فروخته می‌شود. بنابراین نسخه نیسمو گران‌تر از تیپ پرچمدار مدل استاندارد خواهد بود. قیمت‌گذاری برای کراس‌اوور آریا چالش برانگیز خواهد بود، چرا که رقیب نزدیک این خودرو یعنی تسلا مدل Y پرفورمنس با قیمت ۵۹,۹۹۰ پوند در بریتانیا عرضه می‌شود. همچنین تفاوت‌های اندک نسخه نیسمو و استاندارد، باعث نخواهند شد تا خریداران تمایلی برای خرید نسخه گران‌تر داشته باشند.