تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3778684
شناسه : 3778684
تاریخ :
صداقت مولفه‌ای برای تقویت قدرت ارتباطات است اقتصاد ایران: دیواندره-امام جمعه دیواندره گفت: یکی از مهم‌ترین مولفه‌هایی که برقوت ارتباطات می‌افزاید، صداقت است که در نگاه دین اسلام بسیار مورد ارزش واقع شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا جلال مرادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه دیواندره با گرامیداشت سالروز ولادت باسعادت حضرت رسول اکرم (ص) و شروع هفته وحدت اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری هر کسی به بهانه مذهب ایجاد اختلاف کند، مزدور دشمن است چه بداند، چه نداند و هر حلقومی که صدای وحدت از آن بیرون آید حلقوم رحمانی و هر حلقومی که صدای تفرقه از آن بیرون آید حلقوم شیطانی است.

وی به مراسمات مولودی خوانی اشاره کرد و افزود: به منظور شکر نعمت وجود ذی جود این رحمت دو عالم، نبی خاتم (ص)، هر ساله جشن شکرگزاری مولودی خوانی را برگزار می‌کنیم و تا به امروز دو جشن باشکوه توسط شورای شهر، شهردار و هیأت اندیشه ورز و تبلیغات اسلامی دیواندره در سطح استانی برگزار شده است که جای تقدیر دارد.

وی مولودی خوانی را روایت سیره حضرت رسول (ص) دانست و گفت: از دیدگاه قرآن روایت سیره انبیا موجب تثیبت قلب مبارک حضرت رسول الله (ص) شده است و قطعاً روایت سیره آن رادمرد جهان بشریت موجب تثبیت قلوب مؤمنین می‌شود.

ماموستا مرادی در ادامه به موضوع صداقت پرداخت و گفت: یکی از مهم‌ترین مولفه‌هایی که برقوت ارتباطات می‌افزاید، صداقت است که در نگاه دین اسلام بسیار مورد ارزش واقع شده است.

امام جمعه دیواندره خاطر نشان کرد: خداوند در آیه ۱۱۹ سوره توبه می‌فرماید «ای کسانی که ایمان آورده‌اید از مخالفت فرمان خدا بپرهیزید و با صادقان باشید.»

وی همچنین با اشاره به آیه ۱۵ سوره حجرات یادآور شد: این آیه نیز صدق را مجموعه‌ای از ایمان و عمل که در آن هیچ گونه تردید و تخلفی نباشد، معرفی می‌کند.

وی اضافه کرد: صادقین آنهایی هستند که تعهدات خود را در برابر ایمان به پروردگار به خوبی انجام می‌دهند نه تردیدی به خود راه می‌دهند، نه عقب نشینی می‌کنند، نه از انبوه مشکلات می‌هراسند بلکه با انواع فداکاری‌ها، صدق ایمان خود را ثابت می‌کنند.

امام جمعه دیواندره اعلام کرد: شخص صادق باید بین افکار، حرف‌ها و رفتارهایش تناسب و هماهنگی وجود داشته باشد و حرف‌ها با رفتار و افکار فرق نکند، برای این که شخص یک زندگی موفق و با آرامش داشته باشد، صداقت ضروری است.

ماموستا مرادی گفت: اگر همه افراد در اعمال و رفتارشان صادق باشند، فساد در جامعه از بین می‌رود و هر کس می‌تواند به خوبی وظیفه‌اش را انجام دهد و در کارش موفق باشد.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که صداقت وجود نداشته باشد، هیچ پایه و اساس ثابتی وجود نخواهد داشت و افراد جامعه نسبت به یکدیگر بی‌اعتماد می‌شوند و نمی‌توانند حرف‌های یکدیگر را باور کنند و این امر باعث به وجود آمدن مشکلات می‌شود.

به گفته وی، راست‌گویی از اعمال نیکوی انسانی و نزد دین و خرد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و فطرت پاک انسان ایجاب می‌کند که آدم سالم و متعادل، دل و زبانش یکسو و هماهنگ باشد، ظاهر و باطنش یکی باشد و آنچه را باور دارد بر زبان جاری کند.

امام جمعه دیواندره کاهش احساس عذاب وجدان و گناه، رسیدن به حسن شهرت جذب احترام را از مزایای صداقت برشمرد و گفت: همه افراد جامعه باید تابع قرآن و رسول خدا باشند و از دروغ و گناه نیز بپرهیزند.