تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3778658
شناسه : 3778658
تاریخ :
ضرورت تقویت تولید و تحقق شعار سال برای مقابله با توطئه دشمنان اقتصاد ایران: مشگین شهر-امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر گفت: تقویت تولید، حمایت از تحقق شعار سال و عمل کردن به فرمایش رهبری در جهت مقابله با توطئه دشمنان لازم و ضروری است که باید مسوولان توجه جدی داشته باشند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رضا باوقار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به راهبرد و برنامه دشمنان برای مقابله با توسعه ایران اظهار کرد: سلطه خود بر مردم، موقعیت جغرافیایی منطقه ایران و مقابله با نزدیکی ایران به بلوک شرق اسلامیت و ایستادگی ایران اسلامی در برابر ظلم و مستضعفان و تلاش برای جدا کردن مردم از نظام اسلامی از توطئه‌های دشمنان است.

وی با بیان اینکه تحمیل جنگ نرم، اقتصادی و تحریم ایران و جلوگیری از رشد اقتصادی نیز طراحی دشمنان است، افزود: تقویت تولید، حمایت از تحقق شعار سال و عمل کردن به فرمایش رهبری در جهت مقابله با توطئه دشمنان لازم و ضروری است که باید مسؤولان توجه جدی داشته باشند.

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر با اشاره به تأثیر مهدی‌باوری در زندگی فردی و اجتماعی افراد گفت: احساس حضور در محضر امام شیرین‌ترین احساس در عالم است زیرا بهترین راهکار برای خود سازی و تذهیب نفس برای آنکه متوجه شود که امام عین الله و ناظر اعمال او است چرا که انسان‌های خالص و شیعیان صادق و دعوت کنندگان به دین الهی هستند و در نگاه چنین افراد غیبت معنایی ندارد.

حجت‌الاسلام باوقار در ادامه به مشخصات انسان‌هایی که احساس می‌کند امام ناظر به اعمال آنان است و حجت خدا هستند، ادامه داد: چنین افرادی ۸ شاخص دارند از جمله کوتاهی نکردن در انجام واجبات، گناه نکردن، اهل خدمت به ضعفای شیعه، صبر کردن در برابر همه مشکلات، تلاش برای شیرین کاری در برابر خالق خود و دوری از گناه کردن، دعا کردن برای ظهور، ناامید نشدن و اهل امر به معروف و نهی از منکر از مشخصات چنین انسانی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک روز نهم ربیع الاول آغاز امامت امام زمان (عج) خاطرنشان کرد: آغاز امامت حضرت مهدی (عج) وارث تمام عیدهای پیشین است اما جریانی وابسته به شیعه انگلیسی درصدد تحریف موضوع است که در حقیقت غدیر دوم و بعثت نبوی آغاز امامت مهدی (عج) و روز خوشنودی اهل بیت (ع) است.

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر با اشاره به سفر دولت چهاردهم به عراق اضافه کرد: این سفر در راستای تصمیم راهبردی و حسن هم جواری در جهت تحقق منویات و فرمایشات رهبری است و ثبات رشد اقتصادی، امنیتی و سیاسی دارای اهمیت است و در ابعاد بین المللی در راستای حمایت از جبهه مقاومت و غزه است.

حجت الاسلام باوقار در پایان با اشاره به ناراحتی و نگرانی مردم از قیمت‌های بالای کالا خاطرنشان کرد: مردم از کم فروشی در نان خیلی دلخور هستند و لازم است مسؤولان نظارت کافی و لازم داشته باشند چرا که این مردم بیشتر شایسته خدمت هستند.