تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3778654
شناسه : 3778654
تاریخ :
رئیس جمهور اعلام نظام هماهنگی حقوق را در اولویت خود قرار دهد اقتصاد ایران: اردبیل- امام جمعه و نماینده ولی فقیه در اردبیل گفت: رییس جمهور در راستای رعایت عدالت و کم کردن تبعیض‌ها اعلام نظام هماهنگی حقوق را در اولویت خود قرار دهد و با تمام توان آن را پیگیری کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل با اشاره به صحبت‌های رئیس جمهور در رابطه با حسن عدالت و ضرورت عدالت اظهار کرد: رئیس جمهور بجا و شایسته به این موضوع وارد شده است که همت شما را تحسین می‌کنیم و افتخار می‌کنیم که رئیس جمهوری داریم که به موضوع عدالت این قدر حساس است و برای اینکه این ایده در مرحله لفظ نماند و معلوم شود که شما هر چه می‌گوئید با تمام توان آن را پیگیری می‌کنید لطفاً در اولین فرصت نظام هماهنگی حقوق را اعلام کنید که قطعاً با این کار شأن شما به طور مضاعف بالا خواهد رفت.

وی ضمن گرامی داشت هفته وحدت افزود: در آستانه هفته وحدت هستیم ماجرای غزه ثابت کرد که اهل سنت در دنیا هنگام گرفتار شدن هیچ ناصر و پناهی جز شیعه ندارند دولت‌های سنی حاضر به اقدام عملی در دفاع از ملت مظلوم فلسطین نشدند ای کاش «بن تیمیه» و «شیوخ سلفیه» حاضر می‌شدند و می‌آمدند و تماشا می‌کردند که چه کسی از پشت به امت خنجر زد، جای تأسف است که سلفی‌ها الان هم حرف «ابن تیمیه» را تکرار می‌کنند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: دشمن میلیاردها دلار پول خرج کرده بود تا بین شیعه و سنی در دنیا اختلاف درست کنند ولی ماجرای غزه همه آن تلاش‌ها را باطل کرد حزب الله بیش از چهارصد شهید تا حال تقدیم کرده است و این نشان می‌دهد که موالیان اهل بیت (ع) جز مصالح کلان امت به چیز دیگری فکر نمی‌کنند که این مساله را اهل سنت ایران کاملاً متوجه هستند و لذا از این به بعد دیگر نعره‌های اختلاف افکن، مجال و منفذ ورودی برای ایجاد اختلاف پیدا نخواهند کرد.

آیت‌الله عاملی اضافه کرد: نهایت کاری که مراکز بزرگ و اصلی اسلامی اهل سنت در ازا فلسطین انجام داده‌اند محکومیت جنایت اسرائیل است مثل سازمان دیانت ترکیه و اتحادیه علما اسلام و غیره همه این‌ها فقط محکوم می‌کنند و جرأت صدور فتوای جهاد ندارند تا کل امت به طرف اسرائیل حرکت کند.

عنصر اصلی اختلاف در امت قبل از دشمنان اسلام «وهابیت» است

وی خاطرنشان کرد: فتوای تمام علما اسلام این است که اگر یک وجب از خاک مسلمان‌ها توسط کفار مخصوصاً کفار حربی تصرف شود بر هر مسلمان واجب است جهاد کند و تا آن قسمت آزاد نشده تمام مسلمان‌ها گناه کار هستند و بدتر اینکه گناه کار به محضر خداوند وارد می‌شوند ۷۵ سال است که تمام مسلمان‌ها در این خصوص در عمل به مسئولیت خود قصور کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: در خصوص وحدت امت توجه به دو مطلب لازم است، اول اینکه شیعه از اول در سخت‌ترین لحظه‌های امت و گرفتاری‌های اهل سنت در کنار آنها ایثار و جهاد کرده است، مطلب دوم اینکه خداوند ایجاد اختلاف را در قرآن شرک معرفی کرده است.

آیت‌الله عاملی تصریح کرد: عنصر اصلی اختلاف در امت قبل از دشمنان اسلام فقط وهابیت است که غیر خود را کافر می‌دانند و حتی اصلی دارند به نام «وجوب تکفیر من کفّرنا» یعنی هر کس را ما تکفیر کردیم همه باید او را تکفیر کنند و الا خودشان هم کافر هستند! معنای این سخن این است که باب اجتهاد فقط به روی آنها باز است و فقط قرائت آنها از دین رسمیت دارد و همه باید مثل آنها فکر کنند این عنصر اصلی اختلاف در امت است.

وی افزود: در ماجرای غزه این‌ها کاملاً بی آبرو شدند در ماجرای سوریه پشت سر هم فتوا می‌دادند که جهاد علیه دولت سوریه واجب است با اینکه مبنای آنها این است که اطاعت از حاکم واجب است اما در سوریه عکس عمل کردند و این جز تلاعب به دین و هرج و مرج در دین چیز دیگری نیست آنها با آن فتواهایی که بوی خون از آن می‌آمد و کاملاً سیاسی بود از ۸۰ کشور سلفی‌ها را به سوریه ریختند در نتیجه چهارصد هزار نفر انسان بی گناه کشته شد اما در جنگ غزه حتی یک فتوی صادر نشد.

از هیچ تلاشی برای الحاق شهرستان‌ها به منطقه آزاد مضایقه نخواهم کرد

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ضمن اشاره به آغاز کار منطقه آزاد بیله‌سوار تصریح کرد: این هفته طبق مصوبه مجمع تشخیص مصلحت و مصلحت‌سنجی خود دولت، بیله‌سوار به عنوان منطقه آزاد شروع به کار کرد که از نمایندگان و از مدیریت ارشد استان و ریاست سازمان مناطق آزاد کشور می‌خواهیم در اسرع وقت الحاق گرمی، مشگین‌شهر و نمین را نیز در اولویت اول کاری خود قرار دهند.

آیت‌الله عاملی خاطرنشان کرد: مساحت آزاد تجاری هر چهار شهرستان را جمع کنید یک بیستم ماکو، جلفا و انزلی نمی‌شود اما برکات آن در حد وسیع، ظهور و باعث رفع فقر و ایجاد اشتغال در منطقه می‌شود و مسؤولین مربوط می‌توانند در این خصوص از توان بنده استفاده کنند اینجانب از هیچ تلاشی در این باب مضایقه نخواهم کرد.