تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3778642
شناسه : 3778642
تاریخ :
برادری و وحدت بین شیعه و سنی افزایش یافته است اقتصاد ایران: امام جمعه قزوین گفت: دشمن همیشه تلاش خود را برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان و مذاهب به کار بسته اما آگاهی مسلمانان افزایش یافته و برادری و وحدت بین شیعه و سنی افزایش یافته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر قزوین اظهار کرد: از نظر خداوند همگی با هم برای رسیدن به تقوای الهی تلاش کنیم و دست یکدیگر را برای رسیدن به تقوا باید بگیریم.

وی با اشاره به آغاز امامت امام زمان (عج) افزود: امام زمان (عج) زمین را از وجود منافقان، مستکبران و حاکمانی که نوکر مستکبران هستند پاک خواهد کرد.

امام جمعه قزوین با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت عنوان کرد: رسول خدا باعث ایجاد اتحاد بین همه پیروان کتاب الهی و انبیای خدا است و امام زمان (عج) نیز پس از ظهور این انسجام و اتحاد را ایجاد خواهد کرد.

وی تاکید کرد: دشمن همیشه تلاش خود را برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان و مذاهب به کار بسته اما آگاهی مسلمانان افزایش یافته و برادری و وحدت بین شیعه و سنی افزایش یافته است.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه همه فِرَق مذهبی در آینده با وحدت و انسجام زمینه ظهور را فراهم می‎کنند، گفت: با ظهور امام زمان (عج) شاهد وحدت و انسجام بین مسلمانان و دیگر ادیان نیز خواهیم بود.

وی با اشاره به سالروز بزرگداشت محمدحسین شهریار ادامه داد: در شعر می توان زمینه پیوند مردم با معارف دینی، ولایی، قرآنی و اهل بیتی را فراهم کنیم.

امام جمعه قزوین با اشاره به جنایت اسراییل در غزه تاکید کرد: از شرایط غزه جهان اسلام غمگین است و همه مسلمانان بیشتر از گذشته منتظر ظهور و اقامه قسط و عدل هستند.

وی با اشاره سالروز قتل عام فلسطینیان در اردوگاه صبرا و شتیلا توسط اسرائیلی ها تاکید کرد: روزی دشمنان هر جنایتی در حق مسلمانان میخواستند می کردند و کسی هم نمی توانست دفاع کند اما امروز می بینیم که چگونه اسراییل زوال خود را در برابر مقاومت مشاهده می کند.

وی در پایان با اشاره به سفر رییس دولت چهاردهم به عراق گفت: این سفر از وعده های شهید رئیسی بود و رئیس جمهور محترم ما آن عهد و پیمان شهید جمهور را عملیاتی کردند.