تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3778638
شناسه : 3778638
تاریخ :
بیکاری زیبنده مردم عسلویه نیست/ لزوم تقویت زیرساخت‌های شهرستان اقتصاد ایران: بوشهر- امام جمعه عسلویه با تاکید بر لزوم تقویت زیرساخت‌های شهرستان گفت: بیکاری جوانان زیبنده و شایسته مردم شهرستان عسلویه نیست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد محمدی در نماز جمعه عسلویه با تبریک سالروز آغاز امامت منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج) اظهار کرد: شعار امام زمان از آیه قرآن است و آن عبارت است از اقامه نماز و دادن زکات و امر به معروف و نهی از منکر.

وی با بیان اینکه امام زمان حجت الله و عین الله است تصریح کرد: تبلور وجود خدا در انسان کامل است؛ امام زمان حضور دارد و به تقدیر الهی ظهور ندارد تقوا و منش پاک می‌خواهد که امام زمان را زیارت کنیم‌.

امام جمعه عسلویه افزود: آنقدر غیبت امام طولانی می‌شود که عده‌ای شک می‌کنند و شبهات زیاد می‌شود. بروید این شبهات را مطالعه کنید برای پیروزی امام زمان ما باید هزینه شویم و باید هزینه کنیم همانطور که برای پیامبر و امام علی یاسر و مالک هزینه شدند.

وی اضافه کرد: شهید سلیمانی هزینه شد و اسلام هزینه می‌خواهد باید ثبات قدم داشت و ارجاع امور به علما و ولی فقیه نایب امام زمان باید باشد. به کسی مراجعه کنید که سخنگوی امام زمان باشد. ولی فقیه سخنگوی امام‌زمان است و تبعیت از ولی فقیه در زمان غیبت واجب شرعی است.

محمدی ادامه داد: امروز ولی فقیه و رهبر عزیز ما تمام محاسبات دنیا را به هم ریخته است. وجود معنوی امام زمان در جان ملت ایران حضرت امام خامنه ای تبلور یافته است و اگر پیروزی امام زمان می‌خواهید برای دفاع پیشرفت و انسجام بخشی این حکومت حرکت کنید.

امام جمعه عسلویه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در صبرا و شتیلا گفت: حقوق بین الملل کجاست که گوش خود را کر کرده اند. در غزه مردم مظلوم زنان و کودکان بی دفاع به خاک خون می کشند و عده‌ای بی خانمان می‌شوند و مجامع بین المللی سکوت کرده اند اسرائیل نابود می‌شود. این خانه عنکبوت است و ناتانیاهو در رأس قدرت طولانی ناتوان از ادامه جنگ است و با اعتراضات داخلی مواجه شده و از درون دارند متلاشی می‌شوند.

امام جمعه عسلویه هفته وحدت را تبریک گفت و افزود: در سایه وجود با برکت پیامبر باید یک دست بود. وحدت با محوریت نبی مکرم اسلام و محور تمام اشتراکات است. معرفی هنرمندانه پیامبر اسلام توسط روحانیون علما و نخبگان باشد و با نیت صادقانه سیره پیامبر تبیین شود. پیامبر اسوه است و شخصیت عرشی و فرشی دارد.

مطالبه‌گری برای رفع مشکلات

وی خاطرنشان کرد: وحدت یک راهبرد است نه راهکار، اندیشه‌های وحدت بخش امام خمینی از اندیشه‌های امام صادق بود. این نظام متعلق به مردم ایران است و همه باید در حفظ آن مشارکت کنند. برای من مردم عسلویه مهم است و مخاطب و زمین خدمت من مردم عسلویه هستند مسئولان و مردم باید با هم و در کنار هم باشند تا شهرستان ساخته شود. اینکه فقط یک‌نفر کار کند انتظار صحیحی نیست همه باید کمک کنند.

محمدی افزود: برنامه‌های خوبی برای شهرستان در نظر داریم و باید وحدت در زندگی ما ساری و جاری باشد. شما مردم و برادران اهل سنت در جای جای شهرستان باید وحدت داشته باشید. امام ما منادی وحدت بود.

وی با تقدیر از امام جمعه سابق حاج آقای هاشمی نژاد بیان کرد: ایشان ۱۳ سال زحمت کشیدند؛ زمان کمی نیست و مجاهدت و تلاش و ماندن در کنار مردم کارنامه‌ای نورانی برای این سید جلیل القدر است. از مردم شهرستان جم هم در چند سال کنار من بودند قدردانی می‌کنم سنگ تمام گذاشتند.

محمدی گفت: از مردم و مسئولین شهرستان عسلویه تشکر کرده و انتظار همراهی و همکاری دارم. من دوست دارم مفید باشم و عمرم به بطالت نگذرد. به اینجا با تعصب وطن نگاه می‌کنم و برای این شهرستان جریان سازی و مطالبه گری می‌کنم.

وی ادامه داد: مطالبه‌گری در بستر قانون تکالیف ادارات معلوم است با تمام توان در کنار مسئولین هستم برای مردم برای تقویت روحیه مطالبه‌گری در همه محورها کار ماست. از مردم از رسانه‌ها استمداد می‌طلبم کارگروهی از مردم نخبگان پیشکسوتان تشکیل می‌دهیم و کمک خواهیم کرد.

امام جمعه عسلویه با اشاره به استفاده از ظرفیت بسیج و شوراها افزود: برنامه‌های فرهنگی برای ما مهم است و نقشه فرهنگی شهرستان را ترسیم می کنیم‌. نفت فرصت است و باید فرصت بودن خود را نشان دهد و به بهره برداری برسد و مردم استفاده کنند و به محیط پیرامونی توجه کنند.

محمدی با بیان اینکه بیکاری زیبنده شهرستان نیست افزود: جوانان خوب پر استعداد و اهل کار در شهرستان هستند اولویت هم دارند حقشان است باید اشتغال داشته باشند. مشکل آب، مشکل زیست محیطی، زیر ساخت‌های آموزشی و ورزشی جوانان باید دنبال شود.

وی گفت: مهمترین مطالبه بلند مدت ما تبدیل ثروت ناپایدار به پایدار برای نسل‌های بعد است. این ثروت تمام می‌شود باید استفاده پایدار شود. باید با اشتغال پایدار و توانمند سازی نیروی بومی و ایجاد شهرک‌های تولیدی این ثروت خدادادی را پایدار کنیم.