تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3778633
شناسه : 3778633
تاریخ :
تهیه نوشت افزار ایرانی حمایت از کالاهای داخلی است اقتصاد ایران: ارومیه- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت:تهیه نوشت افزار ایرانی حمایت از کالاهای داخلی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی قریشی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران ارومیه، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در حمایت از تولید، افزود: با تعصب باید کالای ایرانی حمایت شود و این یک وظیفه شرعی و فرمایش رهبر معظم انقلاب است و باید درآمد حاصل از این موضوع به جیب ایرانیان برود.

وی با اشاره به اینکه مدارس در آستانه بازگشایی هستند و لازم است برای فرزندانمان نوشت افزار ایرانی تهیه کنیم، ادامه داد: از نظر فرهنگی دشمنان بر روی این مسئله مانور می‌دهد و باید روی این مسئله دقت کرده و فرهنگ ایرانی و اسلامی و الگوهای ایرانی و اسلامی را تقویت و تبلیغ کنیم چرا که دشمنان حتی از یکی از اهداف خود عقب نشینی نمی‌کنند.

حجت الاسلام با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت، گفت: اگر امت اسلامی با هم وحدت داشتند در غزه این اتفاقات نمی‌افتاد و هم اکنون می‌بینیم چندین هزار زن را در غزه می کشند ولی یک نفر از حقوق زنان دم نمی‌زند و علت این مسئله نبود وحدت بین امت اسلامی است.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: معنی وحدت این است که امت اسلامی باید روی مشترکات خود که بیش از ۹۰ درصد از اصول دین و سایر موارد است باید تکیه کنند و نگذارند دشمن اختلاف افکنی کند.

وی افزود: در آستانه هفته وحدت (از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول) قرار داریم و این مساله مهمی است که همه تلاش کنند وحدت و صمیمت در امت و جامعه اسلامی تحقق یابد و این دستوری از سوی خداوند بوده که با صراحت به آن اشاره شده است.

وی با بیان اینکه پیامبر (ص) و امام صادق (ع) محور وحدت مسلمانان هستند اظهار کرد: مؤمنان و مسلمانان باید مایه زینت هم باشند نه مایه ننگ و باید در این راستا همه به مساله وحدت توجه کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به مساله نخاله‌ها و پسماندهایی که در ورودی شهر ارومیه است اظهار کرد: این موضوع جلوه ناخوشایندی به شهر می‌دهد و باید مسئولان راهداری، دهیاران و بخشداران همه باهم همراه با مردم در این زمینه احساس مسئولیت کنند و اجازه ندهند این اتفاق در ورودی شهرها رخ دهد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به سرعت گیرهای غیر استاندارد گفت: روز به روز بر تعداد قلیان سراها در سطح شهر افزوده می‌شود، پیوست فرهنگی پارک‌ها را نداریم، سگ‌های ولگرد در شهر زیاد شده و سد معبر موضوعی بسیار آزار دهنده است و برخی از اصناف با چیدن وسایل مغازه در پیاده روها راه مردم را سد کرده‌اند و لازم است مسئولان به این مسائل توجه داشته باشند.

وی با اشاره به هشتم ربیع الاول سالروز شهادت امام حسن عسگری (س) اظهار کرد: نهم این ماه سالروز شروع امامت امام زمان (ع) است و این روز و مساله با عظمت و مهم را به همه مسلمین تبریک عرض می‌کنم.

حجت الاسلام قریشی گفت: به همین مناسبت عده‌ای از خادمان مسجد جمکران به استان سفر کرده‌اند و امیدواریم زحماتشان مورد رضایت امام زمان (عج) باشد.

وی با اشاره به فرا رسیدن ۲۷ شهریور و روز زبان و ادبیات فارسی اضافه کرد: زبان‌ها نشانه خداوند است و اگر می‌خواهید خداوند را بشناسید به زبان‌های مختلف بنگرید.

امام جمعه ارومیه افزود: ما باید هویت دینی و زبان خود را حفظ کنیم ولی زبان ملی خود را که زبان فارسی است را هم باید مورد توجه و اهمیت قرار دهیم.