تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3778628
شناسه : 3778628
تاریخ :
بانک‌ها به تعهدات خود در پرداخت تسهیلات مسکن عمل کنند اقتصاد ایران: لامرد- امام جمعه لامرد گفت: بانک‌ها به تعهدات خود در پرداخت تسهیلات مسکن عمل کنند، اگر غیر از این باشد به عنوان مطالبه مردمی اسم این دو بانک از تریبون نماز جمعه اعلام می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدجواد آزاد امام جمعه لامرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز لامرد با تبریک آغاز امامت و ولایت حضرت امام زمان (عج) و گرامی داشت هفته وحدت، هفته وحدت را یکی از بهترین ابتکارات نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: وحدت و وفاق ملی برای ما بسیار مهم است.

وی ادامه داد: ایران اسلامی در عرصه بین‌المللی امت واحده را تشکیل داده و روزی جمهوری اسلامی به تنهایی بود و به برکت این نگاه دینی امامین انقلاب در عالم وقتی ندائی بلند می‌شود همه مسلمین حمایت می‌کنند.

حجت السلام آزاد افزود: همانطور که امام راحل فرمودند ما امیدی به حاکمان کشورهای عربی نداریم و مردم باید ید واحد شوند و در مقابل این دشمنان ایستادگی کنند.

امام جمعه لامرد با تاکید بر اینکه باید به وحدت در چند سطح از جمله ملی توجه کنیم، افزود: در درون کشور اقوام، احزاب و مذاهب مختلف وجود دارد که باید با یکدیگر وحدت داشته باشند.

وی ادامه داد: کافی است رهبری اشاره کند، اسرائیل از بین خواهد رفت و همه ما منتظر انتقام سخت هستیم و هم اکنون که جنگ اتم و هوش مصنوعی است نوع جنگ‌ها نیز فرق می‌کند.

امام جمعه لامرد در ادامه به اجلاسیه بزرگ ۲۶۱ شهید از شهدای شهرستان لامرد اشاره کرد و گفت: کارهای فرهنگی همانند یادواره‌های شهدا باید ماندگاری داشته باشد و پایگاه بسیج و یا قشر خاصی به تنهایی نباشد مردم هم شریک باشند و خود را سهیم این برنامه‌ها کنند.

امام جمعه لامرد در همین زمینه ادامه داد: شهدا متعلق به همه جامعه می‌باشند و طبق برنامه ریزی ها برنامه‌ها طوری به پیش می‌رود که مردم در این برنامه‌های فرهنگی و شهدایی شریک باشند.

حجت السلام آزاد افزود: برنامه‌های فرهنگی باید خروجی داشته باشد و دچار تحول آفرینی شود و مردم کمک کنند تا این حرکت‌ها نتایج خوبی به دنبال داشته باشد و صفات شجاعت، ایستادگی، آزادگی نهادینه شود.

امام جمعه لامرد به بحث مسکن در این شهرستان اشاره کرد و گفت: حرکت مجاهدانه آیت الله رئیسی رئیس جمهور فقید کشورمان در بحث مسکن به خوبی دنبال کرده‌اند و امید است دولت چهاردهم نیز به خوبی این مهم را ادامه دهد.

وی ادامه داد: در شهر لامرد اگر زمین‌های ساخت مسکن به مردم واگذار شود خیلی سریع‌تر به پیش می‌رود و ساخت و سازها سریع‌تر انجام می‌شود.

حجت السلام آزاد با تاکید بر اینکه بانک‌ها باید حرمت مردم را نگه دارند اظهار کرد: بانک‌ها باید مطالبات مردم را بدهند و اگر نخواهند این کار کنند در حق مردم اجحاف صورت می‌گیرد و در هفته‌های آتی اسم این دو بانک از پشت تریبون نمازجمعه می‌آوریم.

امام جمعه لامرد گفت: خیرین در ساخت مسکن پای کار بیایند و کسانی که می‌توانند زمین واگذار کنند مجمع خیرین و مسؤولین شهرستان این آمادگی را دارند تا این مهم تحقق یابد.

حجت السلام آزاد در پایان خطبه‌ها تصریح کرد: انتظار است بانک‌ها در انجام تعهدات خود در پرداخت تسهیلات مسکن تعامل و هم‌افزایی لازم را داشته باشند تا پیشرفت فیزیکی این طرح شتاب بیشتری بگیرد و به طور حتم مسؤولیت مربوطه نیز پیگیر حل مشکلات این طرح خواهند بود.