تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3778621
شناسه : 3778621
تاریخ :
چطور در آیفون اشیاء اضافه را از تصاویر حذف کنیم؟ اقتصاد ایران: سیستم‌عامل iOS 18 قابلیت جذابی برای حذف سوژه‌های اضافه از تصاویر در اختیار کاربران قرار می‌دهد که استفاده از آن بسیار آسان است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اپل به‌تدریج قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی خود را با نام Apple Intelligence پیش‌از انتشار عمومی در پاییز امسال، به نسخه‌های بتای توسعه‌دهندگان iOS 18.1 اضافه می‌کند. در نسخه بتای سوم iOS 18.1، بالاخره شاهد معرفی یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های هوش مصنوعی به نام Clean Up هستیم.

با قابلیت Clean Up در بتای سوم iOS 18.1، می‌توانید به‌راحتی و فقط با چند ضربه روی گوشی آیفون یا آیپد خود، اشیاء ناخواسته را از عکس‌ها حذف کنید. این ویژگی با هر تصویری در گالری شما کار می‌کند و نه فقط عکس‌هایی که با آیفون گرفته‌اید.

پاک کردن اشیاء از عکس‌ها در iOS 18.1

به‌نوشته‌ی دیجیتال‌ترندز، برای استفاده از Clean Up و به‌طور کلی Apple Intelligence، باید دستگاه سازگار با این ویژگی را دراختیار داشته باشید که شامل آیفون ۱۵ پرو و آیپدهای مجهزبه تراشه M1 یا جدیدتر می‌شود. با نصب بتای سوم iOS 18.1 یا نسخه‌های جدیدتر این سیستم‌عامل، می‌توانید از قابلیت Clean Up روی دستگاه خود استفاده کنید:

  • ابتدا وارد اپلیکیشن Photos شوید.
  • وارد کتابخانه عکس‌های خود شوید و تصویر موردنظر برای ویرایش را انتخاب کنید.
  • برای ورود به حالت ویرایش، دکمه‌ی Edit را در پایین صفحه انتخاب کنید.
  • گزینه‌ی Clean Up را انتخاب کنید.
ابزار Clean Up در اپلیکیشن photos در ios 18.1
Digital Trends
  • در اولین تلاش برای استفاده از Clean Up، چند دقیقه تأخیر وجود خواهد داشت، زیرا اپل باید مدل هوش مصنوعی را روی دستگاه شما دانلود کند. پس‌از ضربه‌زدن روی آیکون Clean Up، این ابزار به‌طور خودکار اشیائی را که باید حذف شوند، مانند افراد، شناسایی می‌کند. این اشیاء با رنگ خاصی مشخص خواهند شد.
  • برای حذف هر یک از اشیاء اضافه روی عکس به‌صورت خودکار، آن‌ها را تک تک انتخاب کنید.
ابزار Clean Up در اپلیکیشن photos در ios 18.1
Digital Trends
  • اشیائی که Clean Up به‌طور خودکار پیدا نکرده است نیز با روش دستی قابل حذف هستند که بدین‌منظور می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:
  • ضربه‌زدن روی شیء
  • کشیدن انگشت دور شیء
  • رنگ‌آمیزی روی شیء

همچنین می‌توانید با عمل Pinch-to-Zoom اشیاء موردنظر را با دقت بیشتری انتخاب کنید.

حذف سوژه ناخواسته از عکس با ابزار Clean Up در اپلیکیشن photos در ios 18.1
Digital Trends
  • پس از اتمام ویرایش عکس، گزینه‌ی Done را انتخاب کنید.

با قابلیت Clean Up در iOS 18.1، به‌سادگی می‌توانید اشیاء ناخواسته را از عکس‌های خود حذف کنید و تصویری تمیز و حرفه‌ای داشته باشید. این قابلیت به‌خصوص برای ویرایش سریع عکس‌هایی که در آن‌ها به‌طور تصادفی سوژه‌های ناخواسته‌ای ثبت شده‌اند، بسیار مفید است.

بازگردانی سوژه‌های حذف‌شده از عکس با ابزار Clean Up

با قابلیت Clean Up در اپلیکیشن Photos سیستم‌عامل iOS 18.1، حذف اشیاء هرگز دائمی نخواهد بود، مگر اینکه خودتان بخواهید. پس‌از حذف اشیاء، می‌توانید با طی‌کردن مراحل زیر به نسخه‌ی اصلی عکس برگردید.

مقالات مرتبط:
  • چطور رنگ آیکون‌ اپلیکیشن‌ها را در iOS 18 تغییر دهیم؟
  • با این ۱۰ ترفند، تماس فیس‌تایم بی‌نقصی را تجربه کنید

۱. لغو هنگام ویرایش: هنگام ویرایش عکس با Clean Up، دکمه‌ی Undo در گوشه‌ی بالای سمت‌چپ این اپلیکیشن قرار دارد. با استفاده از دکمه‌ی مذکور می‌توانید تک‌تک مراحل ویرایش را به‌صورت معکوس لغو کنید.

لغو حذف سوژه با ابزار clean up اپلیکیشن photos در ios 18.1
Digital Trends

۲. لغو پس از ویرایش: اگر بعد از ویرایش عکس خواستید تغییرات را به‌طور کامل لغو کنید، ابتدا عکس موردنظر و سپس گزینه‌ی Revert را انتخاب کنید. درنهایت برای تأیید، روی گزینه‌ی Revert to Original ضربه بزنید.

لغو حذف سوژه با ابزار Clean Up در اپلیکیشن photos در ios 18.1
Digital Trends

هنگام بازگردانی سوژه‌های حذف‌شده از عکس با ابزار Clean Up چند نکته‌ی مهم را درنظر داشته باشید. اول اینکه این ابزار درحال حاضر به‌طور آزمایشی ارائه می‌شود و امکان دارد قبل‌از انتشار عمومی تغییراتی روی آن اعمال شود. نکته‌ی دیگر اینکه اثربخشی ابزار Clean Up به پیچیدگی تصویر و نوع شیء موردنظر برای حذف بستگی دارد.