تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3778618
شناسه : 3778618
تاریخ :
حضور ۴۰ درصدی اتباع در مدارس برخی از شهرستان های استان اصفهان اقتصاد ایران: کاشان - رییس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: در مدارس برخی از شهرستان های استان اصفهان حدود ۴۰ درصد دانش آموزان را اتباع تشکیل می دهند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد توحیدی راد بعد از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران کاشانی با اشاره به در پیش بودن بازگشایی مدارس اظهار داشت: در جلسه مشترکی که با مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان داشته ایم ضمن طرح برخی از معضلات موجود، آمادگی شوراهای شهر و روستای استان را با مدیریت‌های آموزش و پرورش در راستای کاهش مشکلات در ایام بازگشایی مدارس اعلام کرده ایم.

وی با بیان اینکه وظیفه همه مدیران و مسئولین است که مشکلات موجود برای معلمان و دانش آموزان را برطرف کنند، ابراز داشت: همکاری‌های لازم شوراهای شهر و روستا با آموزش و پرورش منجر به حل بسیاری از مشکلات موجود می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه ثبت نام و حضور اتباع در مدارس استان اصفهان باید مدیریت شود، تصریح کرد: گزارش‌هایی که به ما رسیده است نشان دهنده این است که اتباع در مدارس برخی از شهرستان‌های استان اصفهان جمعیتی حدود ۴۰ درصدی را شامل می‌شود که باید این موضوع ساماندهی شود.

وی یکی از مهمترین معضلات در هنگام بازگشایی مدارس را موضوع ترافیک در مسیرهای منتهی به هر مدرسه به خصوص در شهرها دانست و گفت: خوشبختانه برای حل این مشکل عزم جدی در شوراهای شهر وجود دارد و این امید وجود دارد که با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و انتظامی شاهد رفع این معضل باشیم.

توحیدی راد همچنین با بیان اینکه متأسفانه سرانه کمی به مدارس از طرف آموزش و پرورش اختصاص داده می‌شود، افزود: این موضوع باعث شده است که مدارس به سمت سیاست خودگردانی روی آورند و مبالغی را موقع ثبت نام از والدین اخذ کنند و به دلیل اینکه این موضوع چارچوب خاصی ندارد و مدیران هر کدام با سلیقه خود از والدین پول اخذ می‌کنند و این باعث نارضایتی شده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش کیفیت آموزش در مدارس نفع آن به جامعه و آینده کشور برمی گردد، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در کنار بقیه دستگاه‌ها به نحو مطلوب می‌تواند در این مسیر کمک اجتماع و جامعه باشد و شوراهای شهر و روستا آمادگی کامل خود را اعلام می‌کند.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان ضمن اشاره به برخی دیگر از مشکلات مدارس استان افزود: تعیین تکلیف مدیریت آموزش و پرورش در برخی از شهرستان‌های استان همانند اردستان و زواره، تعیین تکلیف نیروهای خرید خدمت، کمبود کلاس، فرسودگی کلاس و ساختمان برخی از مدارس، حضور بی رویه اتباع و غیره از جمله مهمترین این مشکلات است که امیدواریم به زودی مرتفع شود.