تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3778616
شناسه : 3778616
تاریخ :
مشکل تأسیسات گاز در اهرم رفع شود اقتصاد ایران: بوشهر- امام جمعه اهرم با اشاره به مشکل تأسیسات جایگاه گاز در اهرم گفت: با یک هم افزایی و با پشتیبانی شهرستانی و استانی این معضل به صورت اساسی باید برطرف شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب پهلوزاده در خطبه‌های این هفته شهر اهرم ضمن تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) عنوان، داشت: نهم ربیع و آغاز امامت حضرت بقیة الله الاعظم آغاز تحقق وعده‌های الهی است اما امتحان بشر و برای ارتقا و تعالی انسان نیاز به این دوران غیبت طولانی است که ان شاء الله خداوند باقیمانده این غیبت را ببخشاید و در دوران ما ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را ببینیم و توفیق زندگی و خدمت در حکومت امام عصر نصیب ما بفرماید.

امام جمعه اهرم تصریح کرد: هرکسی جریان زهد و تقوا و جریان هدایت و ولایت را نصرت کند خداوند هم او را نصرت خواهد کرد و امامت و ولایت الهی بالاترین نصرت خداوند برای بشر است.

وی ادامه داد: نصرت‌های خداوند تا به امروز بر مؤمنین فراوان بوده است «لَقَدْ نَصَرَکُمُ اللَّهُ فی‏ مَواطِنَ کَثیرَة»، تصور نکنیم که در مقابل دنیای ظلم و فساد در رأس آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی کسی مؤمنین را یاری نمی‌کند، این همه بمباران و کشتن، تصور کنیم مسلمانان دادرسی ندارند؛ نه، آنچه این امت مظلوم را تا به امروز نگه داشته نصرت‌های پی در پی خداوند تبارک و تعالی است، نصرت خداوند بوده و هست و نصرت نهایی هم در پیش روی ماست.

وی‬ گفت: ‬ ‏ برای نزدیک کردن جامعه بشری به قله تقوا و سعادت سختی و امتحان هم وجود داردو اگر ما و امت اسلام و همه ملت‌ها زودتر به جریان ولایت متصل شوند این دوران غیبت هم کوتاه خواهد شد.

پهلوزاده یاد آور شد: یک روزی این سختی و بمباران برای ایران بود یک روزی برای سوریه و یمن و روزگاری است برای ملت فلسطین که آنها هم به قله پیروزی نزدیک شده‌اند.

وی گفت: این شعار راهبردی «اسرائیل باید از روی زمین محو شود» از روی هوای نفس و از روی عناد قومیتی با این رژیم غاصب نیست بلکه تفکر و اندیشه این قوم همه دنیا را در مسیر بی تقوایی قرار داده و تا همه را به مسیر خودخواسته گمراه نکند دست بردار نیست.

امام جمعه اهرم اضافه کرد: آنچه که ایران اسلامی را در بین همه کشورها و مردم مؤمن ایران را در بین همه ملت‌ها ممتاز کرده است پایبندی به دین و اعتقادات و مبانی دینی است؛ به همین خاطر دشمن برای اینکه ما را از مرحله تقابل خارج کند به مرحله تعامل رو آورده و در دوران گذشته دولت‌ها با شعار تعامل آمدند و بیشترین ضربه را و بیشترین تحریم را و بیشترین پیشروی دشمن را داشتیم.

وی افزود: اگر تصور کنیم که دفاع از ارزش‌ها و استقامت بر اصول؛ ما را از وفاق داخلی و از تعامل بین المللی دور می‌کند؛ این همان اشتباهی است که بازرگان و بنی صدر تا دیگرانی که امروز منفور ملت هستند انجام دادند و راه به جایی نخواهند برد چرا که ذات گرگ درنده خویی است؛ ذات کفار و مشرکین، دشمنی و نابودی موحدان و مؤمنین است.

لزوم توجه به تخصیص اعتبارات فرهنگی

پهلوزاده بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای کنگره شهدای کهکیلویه و بویراحمد تاکید فرمودند که کار فرهنگی و اجتماعی باید خروجی داشته باشد.

امام جمعه اهرم گفت: اول اینکه باید به نمایندگان مجلس عرض کنیم که نظام تخصیص بودجه فرهنگی و تربیتی کشور، معیوب است.

وی ادامه داد: بودجه فرهنگی را ضمن بودجه شهرداری‌ها و در پل‌ها و سدها و ریل راه آهن و پتروشیمی‌ها و گدایی فرهنگی از این شرکت‌ها به عنوان مسئولیت‌های اجتماعی؛ فرهنگ و ادبیات و هنر و مهم‌تر از اینها نوجوانان و جوانان این مملکت که بالاترین سرمایه هستند دل زده می‌کند.

پهلوزاده خاطرنشان کرد: کار تمیز فرهنگی و تربیت نسلی مؤمن و شاداب و انقلابی نیازمند بودجه جاری فرهنگی است، نمی‌دانیم نمایندگان مجلس صدا و مطالبه نوجوانان و جوانان که از تریبون‌های مختلف فریاد زده می‌شود کی می‌خواهند بشنود.

امام جمعه، اهرم اضافه کرد: فرهنگ این مملکت نیاز به توجه دارد در کنار توجه به اقتصاد و زیرساخت‌های اقتصادی دارد، توجه کاریکاتوری به بخش‌های مختلف فرهنگی با سیاست «نُؤْمِنُ بِبَعْض وَ نَکْفُرُ بِبَعْض» نمی‌شود از فرهنگ این کشور در برابر تهاجم فرهنگی دفاع کرد، مثلاً ورزش فوتبال را با نگاه وسیع و ورزش زورخانه ای با نگاه تنگ نظری دیدن. چه برسد به امور تربیتی و فرهنگی که هم در تخصیص بودجه و هم در عمل بر اساس سند مهندسی فرهنگی اشکال‌های زیادی وجود دارد.

امام جمعه اهرم افزود: یکی از خروجی‌های خوب کار فرهنگی و تربیتی در شهرستان؛ همین برگزاری دوره سیر مطالعاتی مبانی انقلاب اسلامی در تابستان توسط جوانان این شهر بود که امروز با خانواده در نماز جمعه حضور دارند، جوانانی که با گفتگو حول محور اصول و مبانی انقلاب و بررسی اندیشه‌های امام جامعه در مقابل شبهات و فتنه‌ها خودشان را قوی کردند.

وی بیان کرد: از برگزارکنندگان این سیر مطالعاتی از فرمانده محترم حوزه روح الله، فرمانده و علمی پژوهشی پایگاه مقاومت امیرالمومنین و معاونت جوانان ستاد نماز جمعه تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: مطالبه و مشکل بخشی از مردم شهر، موضوع پمپ گاز شهری است که بعضی وقت‌ها زمان خرابی آن بیش از زمان سالم بودن و در مدار خدمت رسانی است.

امام جمعه اهرم اضافه کرد: با توجه به اینکه این قسمت زیر نظر شهرداری قرار دارد باید توجه کنند که خدمت رسانی برای مردم اگر می‌بینند یک روز تأسیسات جایگاه گاز سالم است و ۱۰ روز خراب، تصور ناکارآمدی این بخش و بخش‌های دیگر را در ذهن مردم ماندگار می‌کند.

وی ادامه داد: کارهایی انجام شده اما موفق نبودند، فرماندار محترم تلاش کردند که این بخش از خدمات به صورت مستمر در مدار باشد و مردم کمتر بخواهند به شهرهای اطراف بروند؛ ان شاء الله با یک هم افزایی و با پشتیبانی شهرستانی و استانی این معضل به صورت اساسی باید برطرف شود.

شهرستان تنگستان در بعضی از امور زیرساختی با توجه به رشد خوب عمرانی در این سال‌های اخیر اما هنوز در بعضی موارد نیاز به توجه استانی و بودجه‌های ملی دارد.