تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3778611
شناسه : 3778611
تاریخ :
ایجاد ۱۶هزار اشتغال در فاز اول منطقه ویژه اقتصادی کاشان اقتصاد ایران: کاشان - معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان گفت: با افتتاح فاز اول منطقه ویژه اقتصادی کاشان ۱۶ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمود حقیقت سرشت در حاشیه سفر به کاشان و بازدید از منطقه ویژه اقتصادی کاشان اظهار داشت: کاشان در یک منطقه ویژه جغرافیایی و در مسیر کریدور شمال-جنوب قرار دارد و دارای ظرفیت‌های بالای اقتصادی و صنعتی است و از این رو وجود منطقه ویژه اقتصادی بیش از پیش احساس شده و می‌شود.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی کاشان در وسعتی به مساحت یک هزار و ۴۰۰ هکتار پیش بینی شده است، ابراز داشت: برای تکمیل این پروژه بیش از سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه فاز اول منطقه ویژه اقتصادی کاشان در مساحتی بالغ بر ۲۵۰ هکتار انجام شده است، تصریح کرد: تاکنون برای این پروژه حدود ۳۵۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده است که در سال جاری نیز ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر اختصاص داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح منطقه ویژه اقتصادی کاشان بیش از ۱۶ هزار اشتغال ایجاد می‌شود، گفت: از این بین چهار هزار شغل مستقیم و ۱۲ شغل هم به صورت غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

حقیقت سرشت با بیان اینکه در این منطقه پیش بینی شده است که صنایع دانش بنیان، خودرو و غیره حضوری فعال داشته باشند، افزود: تعدادی از واحدهای منطقه ویژه اقتصادی کاشان واگذار شده و تعدادی نیز در حال واگذاری است.

وی با اشاره به اینکه واگذاری واحدهای مذکور در دوران مشارکت به صورت اجاره‌ای به شرط تملیک است، خاطرنشان کرد: در صورتی که واحدهای واگذار شده به اهداف تعیین شده برسد، سند به صاحب صنعت و واحد تولیدی واگذار می‌شود.