تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3778610
شناسه : 3778610
تاریخ :
حفظ وحدت در جامعه اولویت امروز کشور است اقتصاد ایران: گناوه- امام جمعه موقت گناوه با بیان اینکه امروز جامعه و کشور ایران اسلامی به طریق اولی به وحدت نیازمند است، افزود: جامعه امروز ما به دو نوع وحدت اسلامی بین المللی و ملی نیازمند است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی عابدی در نماز جمعه گناوه با اشاره به اشاره به سالروز آغاز امامت امام عصر (عج) اظهار داشت: باید با رعایت تقوا، جامعه را آماده و مهیای حضور و ظهور حضرت امام زمان (عج) کنیم زیرا غیبت آن حضرت به معنای حاضر نبودن ایشان نیست و فرجی نیز که در انتظار آن هستیم به معنای ظهور، نه حضور ایشان است.

امام جمعه موقت گناوه افزود: به بیان اهل معرفت زمانی می‌توانیم خدمت ولی عصر (عج) برسیم که حضور و غیبت حضرت (عج) برای ما فرقی نکند و اینکه بدانیم همه گفتار، پندار، رفتار و کردار ما در محضر و منظر آن حضرت است.

وی ادامه داد: توجه به نظارت امام زمان (عج) بر رفتارهای ما اصلی ترین راهکار خودسازی و تزکیه نفس است، بنابراین احساس حضور آن حضرت ما به را به ظهور ایشان نزدیک می‌کند.

امام جمعه موقت گناوه با بیان اینکه در مبانی اسلامی و اندیشه متفکران انقلاب اسلامی پیرامون حضرت حجت (عج) در چهار بخش سخن گفته شده است افزود: موارد مهدوی مربوط به بینش و شناخت پیرامون امام (عج)،محبت و تعهد مهدوی مربوط به بعد گرایشی در ارتباط امام زمان (عج)،مناسک مهدوی مربوط به زیارت‌ها، ادعیه، اعمال عبادی و نمازها مربوط به حضرت و وظایف مهدوی که مربوط به اموراتی که مهدوی باوران و منتظران باید انجام دهند.

وی ادامه داد: اگر امروز را از منظر مبانی قرآنی و روایی و بنگریم معلوم می‌شود که این روز عید امامت، ولایت، مهدویت و «غدیر دوم» و در امتداد غدیر نبوی است و اگر روز غدیر خم از منظر قرآن روز اکمال و اتمام محسوب می‌شود، روز نهم ربیع الاول نیز روز اتمام و اکمال امامت امامان دوازده گانه است.

حفظ وحدت در جامعه اولویت امروز کشور است

وی بیان کرد: این تحول نه در یک حالت رها شده و اتفاقی باشد بلکه با یک دید و جشن برجسته، امید افزا، حرکت آفرین، آینده نگر و همراه با پیوندی مقدس با امام حی و حاضر صورت می‌گیرد.

مشکلات ازدواج جوانان

امام جمعه موقت گناوه با اشاره به سالروز ازدواج آسمانی حضرت خدیجه و پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: متأسفانه موانع و مشکلات زیادی در راه ازدواج جوانان است.

وی ادامه داد: سختگیری‌های برخی والدین وخانواده‌ها، عدم مشورت پذیری جوانان از بزرگان قوم و والدین و مشکلات اقتصادی و معیشتی از جمله مهمترین مشکلات بر سر راه ازدواج جوانان است که انتظار می‌رود مسئولان برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی تلاش مضاعف داشته باشند.

حجت الاسلام عابدی با اشاره به ولادت باسعادت نبی مکرم اسلام (ص) و آغاز هفته وحدت بیان کرد: وجود مبارک پیامبر اسلام (ص) بزرگترین عامل وحدت در همه ادوار اسلامی بوده است و امروز نیز می‌تواند باشد چون اعتقاد آحاد مسلمانان به آن وجود بزرگوار با عاطفه و عشق توأم است و لذا ایشان مرکز و محور همه عواطف و عقاید مسلمانان است و همین محوریت یکی از موجبات انس دل‌های مسلمانان و نزدیکی فرق اسلامی با یکدیگر به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه امروز جامعه و کشور ایران اسلامی به طریق اولی به وحدت نیازمند است، افزود: جامعه امروز ما به دو نوع وحدت اسلامی بین المللی و ملی و ناظر به آحاد ملت در کشور نیازمند است.

حفظ وحدت در جامعه اولویت امروز کشور است

امام جمعه موقت گناوه با بیان اینکه وحدت ملی دارای سه ضلع است، افزود: وحدت مردم با مردم، وحدت مسئولان با مسئولان و دیگری وحدت مردم و مسئولان سه ضلع وحدت ملی در جامعه امروز است.

وی ادامه داد: آنچه وحدت ملی را به شدت تهدید می‌کند دوقطبی است که منجر به نزاع و تفرقه در کشور می‌شود.

حجت الاسلام عابدی خاطرنشان کرد: دوقطبی شدن جامعه یکی از اصطلاحات رایج در دنیای سیاست است که به شکاف و اختلافات سیاسی اطلاق می‌شود و مواجه با این پدیده پیچیده نیازمند مهارت است که اولاً اختلاف و دوقطبی را به رسمیت بشناسیم و در مرحله بعد با حساسیت و هوشمندی دوقطبی‌ها را رصد و با دوقطبی‌های ایجابی مواجه کنیم.

وی با بیان اینکه در ایران اسلامی یک دوقطبی بین جریان انقلاب و استکبار وجود دارد، اضافه کرد: تفاله‌های بازمانده از دوران غلبه استکبار با انقلاب بسیار بد هستند ولی قاطبه ملت ایران اسلامی علاقمندان به نظام و انقلاب هستند و کسی که از این دوقطبی بین علاقمندان به نظام و انقلاب سود می‌برد تنها دشمنان هستند.

وی ادامه داد: این هفته که به نام هفته وحدت نامگذاری شده است باید همه کسانی که دل در گرو انقلاب اسلامی داشته و به این نظام مقدس علاقمند هستند با رصد و شناسایی دوقطبی‌های کاذب در جامعه نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کنند.