تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3778608
شناسه : 3778608
تاریخ :
مسلمانان مراقب تفرقه افکنی دشمنان اسلام باشند اقتصاد ایران: یزد- امام جمعه موقت یزد گفت: دشمنان اسلام برای شکست مسلمانان و تسلط بر آنان انواع تفرقه را ایجاد می کنند که هم اهل تسنن و هم شیعیان باید مراقبت کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمدرضا مدرسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، ضمن سفارش به تقوای الهی گفت: تقوای الهی بویژه در این شرایط سختی که بر جهان امروز حاکم است، تنها چیزی است که می‌تواند افراد و جامعه را نجات دهد و متفرع بر شناخت درست و سپس عمل درست است، اینکه هم درست حق را بشناسیم و هم به آن پای‌بند باشیم.

وی با گرامیداشت هفته وحدت اضافه کرد: هفته وحدت از روز دوشنبه دوازدهم ربیع الاول به مناسبت ولادت رسول اکرم (ص) آغاز می‌شود، اکثریت برادران اهل تسنن قائل هستند که ولادت پیامبر (ص) در این روز بوده و برخی از علمای شیعه هم قائل به این موضوع هستند. البته مشهور دین شیعه ولادت رسول اکرم را هفدهم ربیع الاول می‌دانند که با ولادت فرزندش امام صادق (ع) همزمان می‌شود و به این مناسبت هفته وحدت را نام نهادند.

امام جمعه موقت یزد گفت: اکنون می‌بینید جهان اسلام چگونه گرفتار تشتت و تفرق شده است که عده‌ای بیگانه از سرزمین‌های اسلامی با طراحی دشمنان اسلام و بیگانگان در قلب کشورهای اسلامی با دسیسه و حیله و زور و ستم جان مسلمانان را گرفته اند و هزاران نفر را کشتند و آواره کردند و هنوز هم رها نمی‌کنند.

وی ادامه داد: جمعیتی غاصبانه در کشور فلسطین حضور پیدا کردند و کشورهای عظیمی اطراف آن هستند، چگونه یک مشت انسان زورگو یا نا انسان زورگو این چنین علیه مسلمانان توطئه و ستم می‌کنند و آنها نظاره می‌کنند و بعضی هم در ظاهر یا خفا کمک می‌کنند.

آیت الله مدرسی افزود: این امر ناشی از تفرق است اگر همگان به آیه قرآن کریم «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» که خداوند می‌فرماید: به حبل و ریسمان الهی چنگ زنید و تفرق پیدا نکنید، عمل کنیم، آیا چنین چیزی اتفاق می‌افتاد.

امام جمعه موقت یزد گفت: امام کلام کنایه گونه‌ای می‌فرمودند که بعضی فکر می‌کردند، کلامی است که مطابقت مراد است، در کلمات گاهی کنایه ذکر می‌شود که ذکر لازم و اراده ملزوم است. امام فرمودند: اگر مسلمانان هر کدام سطل آب بریزند، اسراییل که غاصب فلسطین است، غرق و نابود می‌شود، کنایه است که اگر با هم متحد بودند و همه با هم تلاش می‌کردند، با کمترین معونه می‌توانستند این کشور غصبی را و مردمی که غاصبانه آنجا بودند، از غصب و ستمشان برگردانند.

وی ادامه داد: جای تعجب است که چگونه دشمنان ما برای شکست مسلمانان و تسلط بر آنان انواع تفرقه را ایجاد می‌کنند و عده‌ای مسلمان را کافر می‌دانند. قرآن می‌فرماید: «وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ أَلْقَی إِلَیْکُمُ السَّلَامَ لَسْتَ مُؤْمِنًا» به کسی که نزد شما اظهار اسلام می‌کند، نگویید تو مؤمن نیستی. حداقل مسلمان بودن این است که شهادتین بگوید.

هفته وحدت فرصت مناسب برای تبیین امت واحده است

آیت الله مدرسی با اشاره به اینکه وقتی گروهی را ایجاد کردند که گروهی از مسلمانان را بلکه غیر خود را کافر بدانند، چگونه با قرآن سازگاری دارد بیان کرد: هفته وحدت برای تبیین این مسائل است که امت واحده هستیم و کتاب، کعبه، قبله پیغمبر ما واحد است و با هم سرنوشت واحد و دشمنان واحد داریم.

امام جمعه موقت یزد گفت: امیدواریم همگان اعم از کسانی که اهل تشیع هستند، مواظبت داشته باشند آنچه را که موجب تفرقه مسلمانان است مرتکب نشوند و همچنین برادران اهل تسنن جلوی افرادی که نسبت‌های ناروا و دروغ به شیعه می‌دهند، بگیرند و تبیین کنند و بدانند سرنوشت ما و آنها، سرنوشت واحدی است.

وی ادامه داد: همین برای شما کافی باشد در این عالم اسلام، تنها کسی که از مردم غزه حمایت می‌کند و کشور مستقلی که با تمام وجود از زبان مسئولانش رسماً اعلام می‌شود تا بتوانیم کمک می‌کنیم، جمهوری اسلامی و شیعیان است، تنها گروهی که از آنان حمایت می‌کند، حزب الله است و حزبی است که همه می‌دانند از دوستداران اهل بیت و شیعیان ائمه اطهار (ع) هستند.

آیت الله مدرسی افزود: اگر یمن هم کمک می‌کند و وارد در معرکه شده است، آنها هم خود را دوستدار اهل بیت می‌دانند چرا پس این چنین بعضی می‌گویند، شیعیان نسبت به مسلمانان نظر منفی دارند و تهمت‌ها و بدعت‌های دیگری که در این راستا انجام می‌دهند.

لزوم وفاق مسلمین پیرامون حبل‌الله

امام جمعه موقت یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برخی مسئولان مرتب تکرار می‌کنند می‌خواهیم الفت و وفاق ملی را ایجاد کنیم، گفت: این وفاق باید محور داشته باشد و وفاق حبل الله است و یعنی وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا، وفاق در داخل کشور قانون اساسی و رهبری است و آنچه در این راستا باشد.

آیت الله مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه انتظار فرج برترین عبادات است، گفت: انتظار برای ظهور نشان می‌دهد که جامعه زنده و پویا و متحرک است و به‌سوی پیروزی و سعادت در حرکت است.

وی به ذکر و عقیدهٔ مهدویت اشاره کرد و اضافه کرد: عقیده مهدویت یکی از اساسی‌ترین افکار اسلامی و حتی تفکری در همهٔ ادیان الهی است.