تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3778594
شناسه : 3778594
تاریخ :
عهد با امام زمان(عج) و ولی فقیه برگ برنده شیعه است اقتصاد ایران: قم- استاد حوزه علمیه قم گفت: عهد با ولی فقیه یعنی عهد با صاحب الزمان(عج) بوده که برگ برنده شیعه است و دشمنان با هجمه‌های فکری و اندیشه‌ای سعی در خدشه دار کردن آنان را دارند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمسعود پور سید آقایی ظهر جمعه در پیش خطبه‌های نماز جمعه شهر مقدس قم اظهار کرد: آیه ۸۷ سوره مبارک مریم به موضوع عهد و پیمان با امام زمان اشاره دارد و امام صادق (ع) ذیل این آیه فرمودند کسی یارای شفاعت نیست، مگر که از جانب خداوند برای او عهد و پیمانی باشد.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: امام صادق (ع) می‌فرمایند شفاعت شامل حال کسانی می‌شود که می‌شود که از ولایت امیرالمومنین (ع) و اهل بیت (ع) را فرمان برداری و تبعیت کنند.

وی ابراز کرد: در روایت دیگری آمده که آن عهد الهی، اهل بیت (ع) هستند و کسی که به عهد اهل بیت (ع) وفا بکند به عهد الهی وفا کرده است و اگر کسی این عهد را بشکند عهد الهی را شکسته می‌شود.

حجت الاسلام پور سید آقایی عنوان کرد: یکی از مسائل مهمی که باید در عهد و پیمان با امام زمان (عج) و اهل بیت (ع) مدنظر داشته باشیم این است که مفاد عهدنامه را مرور و بازخوانی کنیم.

استاد حوزه علمیه قم اذعان کرد: بازخوانی مفاد عهد نامه هم انگیزه‌ها را مضاعف می‌کند هم ما را از غفلت بیرون می‌آورد و نمی‌گذارد از قطار ولایت خارج بشویم.

وی تصریح کرد: اگر به این عهد و پیمان‌ها پایبند نباشیم، زنگ خطری بزرگی برای ما خواهد بود در سوره مائده خداوند می‌فرماید از رحمت خداوند دور می‌شوید.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: پیامبر فرمودند که نقض عهد باعث تسلط دشمن می‌شود و همه می‌دانند که عهد با ولی فقیه یعنی نایب امام زمان و صاحب الزمان برگ برنده شیعه است و دشمنان با هجمه‌های فکری و اندیشه‌ای سعی در خدشه دار کردن آنان را دارند.