تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3778592
شناسه : 3778592
تاریخ :
اپل با قابلیت قفل فعال‌سازی و اتصال به حساب کاربری در iOS 18، مانع استفاده از قطعات سرقتی آیفون می‌شود اقتصاد ایران: اپل به‌لطف قابلیتی جدید در iOS 18، مانع استفاده از قطعات سرقتی در آیفون می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اوایل سال ۲۰۲۴، اپل تغییراتی در سیاست‌هایش اعمال کرد تا تعمیر آیفون توسط خود کاربر با قطعات اصلی آسان‌تر شود. در همین راستا اپل اعلام کرد که با iOS 18 قابلیت Activation Lock را به آیفون اضافه خواهد کرد.

به‌نوشته‌ی BetaProfiles، نسخه‌ی RC سیستم‌عامل iOS 18 که روز دوشنبه برای توسعه‌دهندگان و آزمایش‌کنندگان بتای عمومی منتشر شد، Activation Lock را برای قطعات آیفون فعال می‌کند. این ویژگی، اپل اکانت شما را نه تنها به گوشی‌تان، بلکه به اجزایی مانند باتری، دوربین‌ و نمایشگر براساس شماره سریال‌های فردی آن‌ها مرتبط می‌کند.

قابلیت Activation Parts در iOS 18
Apple

هدف اپل از چنین اقدامی پایان‌دادن به بازار فروش قطعات سرقتی از آیفون‌های دزدیده شده است. با قابلیت جدید Activation Lock، زمانی که آیفون یک قطعه‌ی سرقتی را تشخیص دهد، از صاحب دستگاه، رمز عبور درخواست می‌کند.

مقالات مرتبط
  • اپل رسما به اعتراض‌ها درباره «جفت‌سازی قطعات» آیفون پاسخ داد
  • اپل برای اولین بار، تعمیر آیفون را با قطعات دست دوم امکان‌پذیر می‌کند

برخی افراد سعی کرده‌اند قطعات آیفون‌هایی که سیستم‌عامل iOS 18.0 RC را اجرا می‌کنند، با هم عوض کنند. وقتی این کار را انجام می‌دهند، آیفون از آن‌ها می‌خواهد رمز عبور اپل اکانت خود را وارد کنند تا بتواند قطعه‌ی استفاده شده را شناسایی و تأیید کند.

سیستم‌عامل iOS 18 از ۱۶ سپتامبر (۲۶ شهریور) به‌صورت عمومی منتشر خواهد شد.