تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3778590
شناسه : 3778590
تاریخ :
سخنان مسئولان جمهوری آذربایجان با «آذربایجان واحد» سر دراز دارد اقتصاد ایران: تبریز-امام جمعه تبریز خطاب به مسئولین جمهوری آذربایجان گفت: این قصه‌ها که آنها مطرح می‌کنند با شعار "آذربایجان واحد"، سر دراز دارد اگر سر قصه باز شود به ضرر خودتان و خودشان تمام خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین احمد مطهری‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار کرد: باید مواظبت کنیم برخی سخنان و حرف‌ها که به وحدت امت اسلامی خدشه وارد کرده و می‌کند حتی خود قومیتی را تضعیف می‌کند، گفته نشود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی از رجال سیاسی و مسئولان جمهوری آذربایجان به عنوان کشور دوست و همسایه ایران اسلامی خواست جلوی سخنان تفرقه‌افکن که از سوی برخی افراد نادان و منافق در رسانه‌های این کشور مطرح می‌شود، گرفته شود.

وی ادامه داد: این قصه‌ها که آنها مطرح می‌کنند با شعار "آذربایجان واحد"، سر دراز دارد اگر سر قصه باز شود به ضرر خودتان و خودشان تمام خواهد شد نه به زیان ما.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: اگر قرار شود سخنانی مطرح شود که فلان جا مال ماست، این بحث‌ها به ضرر شما خواهد بود و ما ضرر نمی‌کنیم به همین خاطر جلوی این حرف‌ها در رسانه‌های جمهوری آذربایجان باید گرفته شود.

خطیب جمعه تبریز تاکید کرد: همه ما به ایران واحد علاقمند هستیم و ایران واحد ایران امیر المومنین (ع) و امام حسین (ع) است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هفته وحدت باید نماد عینی وحدت بین تمام مسلمانان جهان به خصوص ایران باشد، اظهار کرد: همه باید بکوشند در این هفته مبارک از رفتار و گفتارهای تفرقه انگیز خودداری کرده و با رعایت وحدت حول محور ولایت فقیه دشمنان اسلام و انقلاب را ناامید کنند.

خطیب جمعه تبریز هفته وحدت را از ابتکارات نظام جمهوری اسلامی بیان کرد و گفت: در درون کشور اقوام، احزاب و مذاهب مختلف وجود دارد که باید با یکدیگر وحدت داشته باشند.

مطهری اصل با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و و شرایط بغرنج در سرزمین‌های اشتغالی، گفت: شرط نابودی رژیم صهیونیستی، ایجاد گرایش عمومی و اتحاد در بین مسلمانان است که دولت‌ها باید زمینه وحدت عمومی را مهیا کنند.

امام جمعه تبریز بیان کرد: قوم یهودی که با عنوان سیاسی صهیونیست روی کار آمده و به هیچ راه حقی مستقیم نیستند، این رژیم صهیونیستی با بی‌رحمی توان مردم مظلوم فلسطین که حتی خانه‌ای برای زیست ندارند داخل چادرهایشان بمباران می‌کنند.

وی اظهار کرد: امیدوارم هرچه زودتر نابودی این قوم را بیینیم آن زمان است که تمام جهان باید ببیند قدرت اسلام و تشیع چه بلایی بر سر این رژیم کودک‌کش خواهد آورد.