تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3778585
شناسه : 3778585
تاریخ :
باید برای توقف جنگ به آمریکا فشار بیاوریم اقتصاد ایران: دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنانی اعلام کرد که جامعه بین‌الملل باید برای توقف جنگ غزه به آمریکا فشار بیاورد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنانی اعلام کرد: از واشنگتن خواسته‌ایم برای تضمین پایان جنگ موضعی قوی‌تر را در برابر «اسرائیل» اتخاذ کند.

دبیرکل سازمان ملل متحد ادامه داد: باید به ایالات متحده فشار آورد تا اسرائیل را به سوی توقف جنگ سوق دهد.

گوترش گفت: ادعاها علیه آنروا جعلی و غیر قابل تحمل است. شاهد فرار از مجازات و نقض مستمر منشور ملل متحد و قوانین بین‌المللی هستیم.

دبیرکل سازمان ملل متحد افزود: ما باید با شهرک‌نشینی، سیطره بر اراضی (فلسطین) و هرگونه الحاق نسبت به کرانه باختری به صورت قاطع مخالفت کنیم.

گوترش گفت: از سیاستِ روش‌مندِ بسیاری از افراد حاضر در کابینه «اسرائیل» برای تضعیف راه حل دودولتی از طریق شهرک‌نشینی نگران هستیم.

دبیرکل سازمان ملل متحد افزود: من به دیوان دادگستری و دادگاه بین‌المللی کیفری که تاکید کرده اشغالگری «اسرائیل» غیرقانونی است اطمینان دارم.

گوترش تاکید کرد: من از اقدامات دادگاه‌های بین‌المللی حمایت می‌کنم. این دادگاه‌ها روش درست حسابرسی هستند. جامعه بین‌الملل باید تلاش کند که احکام دادگاه بین‌المللی کیفری مورد احترام قرار گیرد.

دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: شورای امنیت در پایان‌دادن به درگیری‌های غزه، سودان و اوکراین که در حال حاضر بیش‌ترین شدت را دارند شکست خورده است.