تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3778583
شناسه : 3778583
تاریخ :
قدرت‌نمایی کاذب با سلاح در فضای مجازی خراسان شمالی پایان یافت اقتصاد ایران: بجنورد_ رئیس پلیس فتا خراسان شمالی از دستگیری فردی که با انتشار تصاویر سلاح گرم و سرد در فضای مجازی رعب و وحشت ایجاد می‌کرد، خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سرهنگ یوسف شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به دنبال انتشار تصاویری در یکی از شبکه‌های اجتماعی که در آن فردی با استفاده از سلاح گرم و سرد اقدام به قدرت‌نمایی کرده بود که این امر موجب نگرانی کاربران فضای مجازی و افراد دنبال کننده صاحب این صفحه شده بود.

وی در ادامه افزود: در راستای رسیدگی به موضوع و جلوگیری از هرگونه ترویج خشونت و ایجاد رعب و وحشت و همچنین مقابله با برهم زنندگان نظم و آرامش کاربران فضای مجازی، کارشناسان پلیس فتا خراسان شمالی رسیدگی به موضوع را بلافاصله و به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی گفت: با اقدامات تخصصی و فنی انجام شده توسط کارشناسان این پلیس و استخراج مستندات لازم و ادله دیجیتال، عامل انتشار دهنده تصاویر سلاح گرم و سرد جهت نمایش قدرت و ایجاد رعب و وحشت در شهر بجنورد مورد شناسایی قرار گرفت.
شاکری گفت: در ادامه روند پیگیری این موضوع بعد از طی روال قانونی و اخذ دستورات لازم، متهم جهت پاسخگویی به اعمال خود در قبال قانون به پلیس فتا فراخوانده شد و پس از مواجهه با مستندات ابراز پشیمانی نموده که نهایتاً پرونده مربوطه و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی گفت: کاربران در صورت مشاهده هرگونه موارد مجرمانه و کلاهبرداری در فضای مجازی موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و یا از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir با ما در میان بگذارند.