تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3778575
شناسه : 3778575
تاریخ :
عدالت باید در تمام لایه‌های جامعه مورد توجه ویژه باشد اقتصاد ایران: اراک-امام جمعه اراک گفت: عدالت باید در تمامی لایه‌های جامعه از جمله در نظام‌های پرداختی و استخدام‌ها به درستی نهادینه و عملیاتی شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی با اشاره به نهم ربیع الاول و آغاز امامت امام زمان (عج) اشاره کرد و افزود: ولایت محوری و حرکت در مسیر عدالت شیوه اصلی جامعه منتظر ظهور مهدی موعود (عج) بوده است.

وی افزود: انتظار فرج به معنی واقعی یعنی آمادگی اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی و فردی آحاد جامعه و نهادینه شدن فرهنگ دینی در تمامی لایه‌های اجتماعی است.

امام جمعه اراک، خودسازی و تهذیب نفس را مهمترین وظایف شیعیان در زمان غیبت کبری دانست و گفت: خانواده، مراکز تعلیم و تربیت است جامعه باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند که آحاد مختلف جامعه ضمن آشنایی با سجایای اخلاقی و معیارهای اسلامی به درک امام زمان (عج) برسند.

آیت الله دری نجف آبادی، عدالت را تنها راه امیدآفرینی در جامعه است دانست و گفت: این مهم باید سرلوحه اقدامات دولت چهاردهم در انجام امور قرار بگیرد.

وی افزود: سیاست گذاری، قانونگذاری و اجرای عادلانه، اساس نظام مقدس جمهوری اسلامی است بنابراین این مهم باید بیش از پیش مورد توجه قوا قرار بگیرد.

امام جمعه اراک با اشاره به هفته وحدت (۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول) گفت: این هفته میراث امام راحل (ره) است و پیام آن برادری، اتحاد و وحدت مسلمانان است تا با بصیرت و در سایه دستورات پیامبر خدا در جهت تحقق اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی حرکت کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: با توجه به شرایط دنیای اسلام، به همان میزان که همدلی، اخوت و برادری میان ملت‌های مسلمان بیشتر شود شاهد بالندگی، رشد مشترک فکری و اعتقادی در جوامع اسلامی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه عدالت در تار و پود نظام آفرینش و ستون فقرات نظام است، افزود: باید با بهره گیری از فرهنگ مقدس علوی و مولای متقیان امام علی (ع) در تمامی لایه‌های جامعه از جمله در نظام‌های پرداختی و استخدام‌ها به خوبی عملیاتی شود.